A legfőképpen Spitzmüller Csaba és Kazár Miklós nem. A páros pályafutása első abszolút bajnoki címére hajt, és bár a szombati összes gyorsasági szakaszt megnyerte, túlzás lenne azt állítani, hogy nyugodt volt a nap folyamán. Hatalmas a teher a pilótán, hiszen tudja, ezt a címet csak elveszíteni lehet, jóformán ott van a markában, már csak hat gyorsasági szakaszt kell kibírni, és még nyerni sem muszáj a megszerzéséhez, sőt…
Ugyanis ahogyan az várható volt, az egyetlen pilóta, aki matematikailag még esélyes a végső sikerre, az A8-as Mitsubishivel meg sem tudta közelíteni a WRC-ket. De hát ez technikailag sem lehetséges, s ezzel Turán Frigyes is tökéletesen tisztában van. Ő megtette, amit lehetett, vezet a kategóriában az abszolútban pedig az ötödik – ha Spitzmüller hibázik, ez a bajnoki címet jelenti számára. Persze, Spitzmüller igyekszik elkerülni a hibákat.
„Óriási a nyomás rajtam, mindenki azt várja, hogy nyerjek, és persze én is ezt várom magamtól – mondta Spitzmüller. – Egyáltalán nem kockáztattunk, úgyhogy bőven volt még tartalék az autózásunkban, de semmiképpen sem szeretnénk hibázni. Valamivel nyugodtabb vagyok, mint a reggeli rajtnál, de azt hiszem, nem sokat alszom majd az éjszaka…”
A képzeletbeli dobogó második fokát Herczig Norbert foglalja el, aki nem megfelelő gumit választott a második körre (úgy fogalmazott „becsapták” az érzékei), így a helyezéssel igen, az időeredményekkel viszont nem elégedett. A harmadik az utolsó magyar bajnoki futamát teljesítő Vizin László áll, 13.6 másodperccel lemaradva Herczig mögött – Laci bácsi természetesen megpróbálja felvenni a küzdelmet a második pozícióért, de amint mondja, nem fogvicsorogtató küzdelemre vágyik, hanem inkább jó hangulatú küzdelemre, amelyben a jobbik győz. Az N-csoportban Aschenbrenner György vezet, aki az abszolútban a negyedik pozíciót foglalja el és szokásos precizitásával autózott. Még úgy is, hogy az első körre száraz pályára való abroncsokkal ment ki – miközben zuhogott az eső. Azt mondja, visszafogott volt, az abszolút negyedik hely ennek fényében különösen értékes.
Sajnos jó néhányan búcsúzni kényszerültek az első napon: hárman a WRC-sek közül: a címvédő Benik Balázs autójában még az első szakasz rajtja előtt leégett a gyújtótrafó, Borsi Gergő a napi utolsó szakaszon csúszott le az útról (és ezúttal már a nézők sem tudták visszatenni az útra), Tagai Tamás pedig a második szakaszon szenvedett balesetet – remekül állt az abszolútban, talán ez sarkallta még nagyobb tempóra, ám az egyik kanyarban az autója hátulja megakadt a korlátban, ami szemből nekifordította egy fának. A pilótát kórházba szállították, és bár közölték, nincs nagyobb baja, ő azt mondja, ha ilyen az, amikor nincs, nem szeretné megtudni, milyen az, amikor van baja… A nap krónikájához tartozik még, hogy az első két szakaszt egy-egy bukás miatt etapként, utcai tempóban teljesítette a mezőny kétharmada, a harmadikat pedig biztonsági okokból törölték.
41. ALLIANZ MECSEK-RALI, AZ OB 7. FUTAMA, PÉCS
ABSZOLÚT SORREND 5 GYORSASÁGI SZAKASZ UTÁN (EGYET TÖRÖLTEK) 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Hell Racing, Mitsubishi Lancer WRC) 47:22.8, 2. Herczig, Csökő (Subaru Rally Team Hungary, Subaru Impreza WRC) 44.2 másodperc hátrány, 3. Vizin, Zsíros (Racing Factory Kft., Subaru Impreza WRC) 57.8 mp h. |