Fotó: www.mediafoto.hu
Benik Balázs előnnyel várhatja a vasárnapi folytatást a Nyirád-ralin
Fotó: www.mediafoto.hu
Benik Balázs előnnyel várhatja a vasárnapi folytatást a Nyirád-ralin
Kategóriák, különcsaták
A8. A bajnoki pontversenyben vezető Hideg Krisztián nem volt túl szerencsés ezen a napon: ahhoz képest, hogy a végső sikerhez alig néhány pontot kellett volna szereznie, most a pálya széléről nézheti a többiek küzdelmét. Az ok: motorhiba. A kategóriában az egész nap remekül autózó Rongits Attila vezet. |
N-csoport. Aschenbrenner György fölényéről fentebb már ejtettünk szót, mögötte Balázs „Öcsi” és Vas Zoltán küzd egymással a második pozícióért, váltakozó sikerrel. Mindketten nagyon fegyelmezettek, és eddig egyikük sem hibázott. |
Szuper 1600. Kakuszi Zsolt örömautózását láthatják a nézők Nyirádon – ő azáltal, hogy fő riválisa, Ollé Sándor nem állt rajthoz a viadalon, már mindenképpen bajnoknak érezheti magát. Az már csak bónusz, hogy még vezet is versenyen. |
Teljesítettek hét szakaszt, megtettek 67 gyorsasági kilométert, s mi lett a vége? Öt tizedmásodperc különbség van kettejük között a nap végén – azaz szinte semmi.
Persze a győzelemhez ennyi is elég lenne, de ott még nem tartunk, hátra van még majd’ ugyanannyi táv, mint amennyit eddig megtettek.
A háromszoros magyar bajnok Benik Balázs egész nap fejfájással küszködött (nemrég összeszedett valami csúnya vírust, amely most így nyilvánult meg) – még jó, hogy nem az időeredmények miatt fájt a feje, arra ugyanis nem volt oka. Na jó, egyszer lecsúszott az árokba és megütötte a Fordja futóművét, de még így is ő volt az egyik pilóta, aki ezen a napon diktálta az iramot.
A másik a bajnoki pontversenyben vezető Spitzmüller Csaba, aki fél másodperccel maradt el mögötte a nap végén. Különösebben nem izgatta ez; úgy gondolja, számára minden a terv szerint halad. Az első helyért küzd, és megelőzi legfőbb riválisát, Turán Frigyest, aki az ob-összesítésben mindössze egy ponttal marad el tőle.
A Generali Nyirád-ralin azonban három helyezéssel. Turán a napi harmadik szakaszon defektet kapott (több mint egy percet veszített emiatt) és a 15. pozícióba csúszott vissza. Emberfelettit nyújtott azzal, hogy három szakasz alatt tíz helyet javított, de így sem elégedett. Érthető, hiszen az első helyért akart csatázni. Viszont van esélye rá, hogy a hátralévő egy napon még előrébb kerüljön, vagyis hogy a lehető legkisebb hátránnyal (vagy ki tudja, mit hoz a vasárnap, talán előnnyel…) érkezzen az idényzáró pécsi viadalra.
Az utolsó dobogós helyért folyó harcban Aschenbrenner György és ifjabb Érdi Tibor között két tizedmásodperc van – előbbi javára. Asi ezzel teljesen elégedett lehet, hiszen egy N-csoportos autó volánja mögött ül, Érdi viszont mérges magára, mert az utolsó körgyorsaságin veszítette el a harmadik pozíciót. Persze csak átmenetileg, hiszen vasárnap még visszaszerezheti.
Ami a további WRC-pilótákat illeti, a rendkívül rutinos Vizin László a hatodik (a hegyesdi szakaszt nem kedveli különösebben), Borsi Gergő pedig a hetedik.
A verseny vasárnap hét gyorsasági szakasszal ér véget.
GENERALI NYIRÁD-RALI, AZ OB 6. FUTAMA, NYIRÁD
Abszolút sorrend 7 gyorsasági szakasz után 1. Benik Balázs, Lukács József (Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 36:36.2, 2. Spitzmüller, Kazár (Hell Racing Team, Mitsubishi Lancer WRC) 0.5 másodperc hátrány, 3. Aschenbrenner, Pikó (Asi Rallye Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 59.3 mp h. |