Sébastien Loeb újabb rekordot állíthat fel Monte-Carlóban

HARANGI LÁSZLÓHARANGI LÁSZLÓ
Vágólapra másolva!
2008.01.21. 11:22
Címkék
Hetvenhatodik alkalommal rendezik meg a héten a Monte-Carlo-ralit, amely az elmúlt évben a Citroën kettős győzelmével zárult. Az ezt megelőző öt évadban a futamon négyszer diadalt arató Sébastien Loeb (Citroën C4 WRC) idén is az első helyet célozta meg, azonban sem a szezonban, sem az első versenyen nem lesz könnyű dolga. Legfőbb riválisa, a 2006-ban és 2007-ben világbajnoki harmadik Mikko Hirvonen (Ford Focus WRC) egyértelműen a győzelemre tör: a finn pilóta idén a világbajnoki címre pályázik.
Loeb ezúttal a rekordot jelentő ötödik győzelemre készül
Loeb ezúttal a rekordot jelentő ötödik győzelemre készül
Loeb ezúttal a rekordot jelentő ötödik győzelemre készül
Loeb ezúttal a rekordot jelentő ötödik győzelemre készül

A Monte-Carlo-rali korábbi győztesei:
2007 - Sébastien Loeb
2006 - Marcus Grönholm
2005 - Sébastien Loeb
2004 - Sébastien Loeb
2003 - Sébastien Loeb
2002 - Tommi Mäkinen
Sébastien Loeb nem csak Hirvonent tartja komoly ellenfelének. Saját csapattársát, a szintén C4 WRC-vel versenyző Daniel Sordót, valamint a Ford másik pilótáját, Jari-Matti Latvalát is a fő riválisai közé sorolta a regnáló világbajnok.

A harcba azonban beleszólhat még a Subaru is, az ellenben biztos, hogy nem az évad első részében. A csapat azzal a 2007-es Imprezával vág neki a Monte-Carlo-ralinak, amelyet egyáltalán nem kívánnak fejleszteni.

Így saját állításuk szerint gyengén kezdik majd a szezont, a gárda célja ugyanis, hogy az új autóra tudjanak fókuszálni (így az erőforrásokat tekintve is erre koncentrálnak majd). Azt azonban nem tudni, hogy a Markko Märtin által tesztelt 2008-as Impreza mikor mutatkozhat be élesben.

Akárcsak Loeb, úgy Solberg szerint is érdekes lesz a gumikérdés: a norvég világbajnok mint mondta, eddig a gumiválasztás volt a legfőbb probléma Monte-Carlóban, most azonban ez igencsak leegyszerűsödött.

Az FIA 2008-as gumiszabályi mellesleg a nullával tették egyenlővé a taktikázás lehetőségét. Mostantól a „Sottozero” hóra szánt fajtája használható Monte-Carlóban, a jégre készített változat Svédországban, míg a murvára szánt „Scorpion” csupán egykeverékes lesz. A bevágás csupán a „P-Zero”, aszfaltgumik esetében lesz engedélyezett, ott is csak az eső miatt.

Nem használhatnak már defektmentes gumikat sem, azonban Paul Howarth, a Subaru egyik igazgatója szerint az új abroncsok is elég strapabíróak. A problémát a nagyobb, élesebb kövek, valamint az jelenti majd, ha a pilóta egy aszfaltos versenyen levágja a kanyart.

A négyszeres világbajnok Loeb ha idén is győzni tud Monte-Carlóban, akkor újabb rekordot állít fel: ötször még senki sem aratott diadalt ezen a havas-jeges, aszfaltos viadalon, amely idén 19 szakaszból, és 362,39 versenykilométerből áll.
Legfrissebb hírek

Totti állítja, januárban nem sokon múlt, hogy 48 évesen visszatérjen a Serie A-ba

Olasz labdarúgás
6 perce

Belák János: Az akadálysport még a pálya mellett futó versenybíróknak is nagy kihívás

Egyéb egyéni
19 perce

Bayern: posztumusz megtiszteltetés éri a klub legendáját

Német labdarúgás
44 perce

A nemzeti ünnepre kapitánya is lesz a magyar boksznak

Ökölvívás
1 órája

A Ferrari nyert a bíróságon – csak nyáron érkezhet az új technikai igazgató az Aston Martinhoz

F1
1 órája

Révész Attila: A második félidőben mindenkit be tudunk darálni

Labdarúgó NB II
1 órája

Piros Zsombor másfél hónap után nyert meccset

Tenisz
1 órája

Gary Lineker Sir Alex Ferguson felelősségéről beszélt a Manchester United gyengélkedése okán

Angol labdarúgás
1 órája
Ezek is érdekelhetik