| 2007 - Sébastien Loeb | 
| 2006 - Marcus Grönholm | 
| 2005 - Sébastien Loeb | 
| 2004 - Sébastien Loeb | 
| 2003 - Sébastien Loeb | 
| 2002 - Tommi Mäkinen | 
Sébastien Loeb újabb rekordot állíthat fel Monte-Carlóban
Hetvenhatodik alkalommal rendezik meg a héten a Monte-Carlo-ralit, amely az elmúlt évben a Citroën kettős győzelmével zárult. Az ezt megelőző öt évadban a futamon négyszer diadalt arató Sébastien Loeb (Citroën C4 WRC) idén is az első helyet célozta meg, azonban sem a szezonban, sem az első versenyen nem lesz könnyű dolga. Legfőbb riválisa, a 2006-ban és 2007-ben világbajnoki harmadik Mikko Hirvonen (Ford Focus WRC) egyértelműen a győzelemre tör: a finn pilóta idén a világbajnoki címre pályázik.

Loeb ezúttal a rekordot jelentő ötödik győzelemre készül

Loeb ezúttal a rekordot jelentő ötödik győzelemre készül
A harcba azonban beleszólhat még a Subaru is, az ellenben biztos, hogy nem az évad első részében. A csapat azzal a 2007-es Imprezával vág neki a Monte-Carlo-ralinak, amelyet egyáltalán nem kívánnak fejleszteni.
Így saját állításuk szerint gyengén kezdik majd a szezont, a gárda célja ugyanis, hogy az új autóra tudjanak fókuszálni (így az erőforrásokat tekintve is erre koncentrálnak majd). Azt azonban nem tudni, hogy a Markko Märtin által tesztelt 2008-as Impreza mikor mutatkozhat be élesben.
Akárcsak Loeb, úgy Solberg szerint is érdekes lesz a gumikérdés: a norvég világbajnok mint mondta, eddig a gumiválasztás volt a legfőbb probléma Monte-Carlóban, most azonban ez igencsak leegyszerűsödött.
Az FIA 2008-as gumiszabályi mellesleg a nullával tették egyenlővé a taktikázás lehetőségét. Mostantól a „Sottozero” hóra szánt fajtája használható Monte-Carlóban, a jégre készített változat Svédországban, míg a murvára szánt „Scorpion” csupán egykeverékes lesz. A bevágás csupán a „P-Zero”, aszfaltgumik esetében lesz engedélyezett, ott is csak az eső miatt.
Nem használhatnak már defektmentes gumikat sem, azonban Paul Howarth, a Subaru egyik igazgatója szerint az új abroncsok is elég strapabíróak. A problémát a nagyobb, élesebb kövek, valamint az jelenti majd, ha a pilóta egy aszfaltos versenyen levágja a kanyart.
A négyszeres világbajnok Loeb ha idén is győzni tud Monte-Carlóban, akkor újabb rekordot állít fel: ötször még senki sem aratott diadalt ezen a havas-jeges, aszfaltos viadalon, amely idén 19 szakaszból, és 362,39 versenykilométerből áll.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








