Ma Magyarországon csak úgy lehet megnyerni egy ob-futamot, ha minden körülmény optimális mondta el a hétszeres abszolút ralibajnok ifj. Tóth János, aki ma a Nemzeti Sport Online SztárChat rovatának vendége volt. A 37 éves pilóta hozzátette: az idényzáró Zemplén-ralin megváltoztatták Peugeot 206 WRC-je beállításait, így egy olyan autóval tudott versenyezni, ami százszázalékosan rá volt beállítva. Jövőre szeretne egy 307-es WRC-vel rajthoz állni a magyar bajnoki futamokon.

Czagány Balázs
Ifj. Tóth János és Bahor Bea a Budapest-ralin aratott győzelmük után

Czagány Balázs
Ifj. Tóth János és Bahor Bea a Budapest-ralin aratott győzelmük után
A hétvégi futamgyőzelmével pályafutása talán legértékesebb bajnoki címét megszerző pilóta egy év kihagyás után tért vissza az idén a pályákra, és rögtön megnyerte az idénynyitó versenyt a magyar ralibajnokságban.
Ezt azonban három olyan futam követte, amelyeken nem szerzett pontot, és úgy tűnt, az "aranyálmok" szertefoszlanak.
"Nagyon szomorú voltam és csalódott, nem így terveztem az első fél évet – emlékezett vissza ifj. Tóth. – Kicsit kilátástalannak éreztem a helyzetünket. A legjobban az bántott, hogy szomorúak voltak azok az emberek is, akik nagyon sokat segítettek abban, hogy újra versenyezhessek. De én soha semmit nem adok fel, úgyhogy azt gondoltam, fel a fejjel, van egy nagyon jó autónk, az okokat megkeressük. Úgy gondoltam, hogy egy kis szerencsével a második félévben talán tudunk javítani a mérlegen. Azt azonban álmomban sem gondoltam volna, hogy az idén bajnokok leszünk."
Aztán következett a veszprémi, a budapesti és a pécsi viadal, amelyek közül a Budapest-ralit megnyerte, a másik kettőn második lett. Mivel a vetélytársak közül senkinek sem sikerült egyenletesen kiemelkedő eredményeket produkálni, az idényzáró előtt egyszerű volt a képlet ifj. Tóth számára: ha a Zemplén-rali megnyeri, hetedszer is bajnok.

Márton Mátyás
A mezőny talán legerősebb autója, a Peugeot 206 WRC
"Arra gondoltam, hogy ez elképesztően nehéz verseny lesz, és arra, hogy milyen jó a többieknek, mert ők már versenyeztek a Zemplénben különböző körülmények között is" – mondta.
"Az volt a kérdés, mennyire tudom majd felvenni velük a versenyt. Az, hogy nyerhetünk, természetesen ot motoszkált a fejünkben, de csak azért, mert az autóm az egyik legjobb a mezőnyben. Ez a Peugeot tud nyerni, a kérdés az volt, mennyire tudunk alkalmazkodni, és mennyire leszünk szerencsések. Ma Magyarországon csak úgy lehet megnyerni egy ob-futamot, ha minden optimális szinten van."
"Erre a versenyre megváltoztatták az autóm beállításait, és egy olyan kocsival tudtam versenyezni, ami százszázalékosan rám volt állítva – folytatta. – Egyszer sem voltam ebben az évben olyan gyors ezzel a géppel, mint Zemplénben."
És ha már az imént a Peugeot 206-osról volt szó, a sportág aktív pilótáinak jelenlegi legnagyobbika készségesen beszélt a technikáról is.
"A 206-os motorja nagyon erős és nagyon rugalmas. Mégsem gondolom, hogy ez a legfőbb erénye, hanem inkább a hajtáslánc és a futómű. A franciák szerint murván sokkal többet lehet kihozni belőle, mint aszfalton. Ezért gondolom, hogy sokkal többet számít a futómű és a hajtáslánc. Lehet, hogy a miénk a legerősebb autó, de nem biztos."

Márton Mátyás
A Zemplén-rali céljában már bajnokként ünnepel az ifj. Tóth–Bahor kettős
"A 206 WRC, ha jól rajtolsz, három és fél másodperc alatt gyors fel nulláról százra."
Rengetegen érdeklődtek arról, jövőre milyen technikával folytatja a hétszeres ralibajnok. A legtöbben azt kérdezték tőle, lecseréli-e a 206 WRC-t egy 307 WRC-re, amelyet jelenleg a vb-futamokon lehet látni.
"A Peugeot Hungáriától nagyon sok segítséget kapok, és ha lehetne, a jövőben is ezzel a márkával versenyeznék. Egyelőre azonban ez még csak egy terv. Elkezdtünk azon gondolkodni, hogyan tudnánk a magyar bajnokságban jövőre elindítani egy 307 WRC-t."
Később egy másik hasonló kérdésre rávágta: "Mindegy, csak Peugeot WRC legyen."
Egyik olvasónk arra volt kíváncsi, jó ötlet-e a 307 WRC-vel, amellyel szerinte a vb-futamokon is nagyon sokan küszködtek a gyári pilóták.

Márton Mátyás
Ifj. Tóth János beszélt az édesapjáról, aki a maga idejében szintén kiváló pilóta volt. Elárulta: az édesapja a példaképe. Ő volt az, akinek az ölében ülve hét-nyolc évesen először vezetett autót.
"Most már nem tudja segíteni a szakmai fejlődésemet, de amikor elkezdtem, akkor is az volt a véleménye, hogy próbáljak a saját tapasztalataimra hagyatkozni – tette hozzá, majd később így folytatta: "Az igazánideális versenyzői kor a harminc-harmincöt év. Nagyon sok tapasztalatot kell összegyűjteni, különböző körülmények között kell megtanulni uralni az autót. Mindennek az alapja a sok-sok gyakorlás."
Végül arra a kérdésre, hogy milyen érzés 2002 után visszaszerezni a trónt, a következőket mondta ifj. Tóth János:
"Fantasztikus, semmihez sem hasonlítható, ezért érdemes csinálni. (A címet) visszaszerezni talán jobb, mint megvédeni, de nehéz megítélni. Most ennek örülök nagyon."
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik