A történet a tegnapi szakasz célja előtt húsz kilométerrel kezdődött, ahol a rosszul beállított GPS miatt a teljes mezőny kóválygott. Ennek ellenére minden versenyző megtalálta a célt - két kivétellel. Utóbbiak csapata, az olasz Tecnosport kérésére az olasz szervezők és az FIA olasz delegátusa úgy döntött, hogy törlik az inkriminált részt, és az utolsó ellenőrzőpont eredményét nyilvánítják a nap hivatalos eredményének, elvéve ezzel a magyar páros második helyét. (Az új eredménylista szerint Palikék a szakaszon 4.-ek, az összetettben 3.-ak voltak a tegnapi nap végén.)
Az intézkedés mind a versenyzők, mind a jelenlévő újságírók között óriási felháborodást váltott ki. Többen, köztük a versenyben vezető Henrard és a tavalyi Világkupa-győztes Patissier, úgy nyilatkoztak, hogy egész versenyzői pályafutásuk alatt nem láttak még ilyen botrányos döntést.
Nem szeretném minősíteni a történteket. Mi ezt a versenyt a pályán kívánjuk eldönteni” - kommentálta a fejleményeket Palik.
A mai napon a negyedik szakasszal folytatódott a verseny. Siwából ezúttal visszafelé, a tegnapelőtti táborig, Sitra Roadig vezetett az útvonal, még mindig a híres-hírhedt dűnék között.
Négyszáz kilométer tömény homok volt a mai pálya” - kezdte beszámolóját Palik László. - Az első szervizpont után két kilométerre megismétlődött a tegnapi pechünk: megint eltört a bal első féltengely. És ismét 60 kilométernyi dűne állt előttünk a második szervizpontig… Hogyan jutottunk el odáig, azt magunk sem tudjuk, mindenesetre a szerelőink immár tíz perc alatt végeztek a cserével. Utána már igyekeztünk úgy menni, hogy kíméljük a technikát.
Az elmúlt két nap nagyon gyors pályái az erősebb motorral szerelt versenygépeknek kedveztek, az egyenes részeken érezni lehetett, hogy hiányzott a teljesítmény. Abban bízunk, hogy az utolsó két szakaszon talán több lesz a technikás rész, ahol kijönnek majd a Nissan remek futómű-adottságai.”
Kisék mai 11. helyükkel összesítésben feljöttek a 9. pozícióba, Szalayék 15-ek lettek, így az összetettben a 9. helyen állnak.
Holnap Sitra Road és Baharija között 370 kilométert teljesítenek a versenyzők.
Fáraó-rali, 4. szakasz - Siwa - Sitra Road (összekötő: 5 km - szelektív: 400 km):- 1. Jordan, Lurquin (Nissan Pickup) 4:20,14 óra
- 2. Heyman, Segal (Mitsubishi) + 2:14 perc
- 1. Henrard, De Roissard (VW Buggy) + 2:48
- …7. Palik, Darázsi (Nissan Pickup) + 21:55
- …11. Kiss, Czeglédi (Nissan Pickup) + 39:00
- …15. Szalay, Tagai R. (Opel Frontera) + 2:05,58 óra
Az összetett állása: - 1. Henrard, De Roissard (VW Buggy) 14:40:49 óra
- 2. Ivanos, Gyemjanyenko (Nissan Pickup) + 35,59 perc
- 3. Palik, Darázsi (Nissan Pickup) + 1:00:26 óra
- …9. Kis, Czeglédi (Nissan Pickup) + 3:01:01
- ...14. Szalay, Tagai R. (Opel Frontera) + 4:17:52