A sportautóiról ismert autógyártó első lépésként szponzorként – elsősorban a klub akadémiáját támogatva – szállna be a Stuttgart támogatásába, de már zajlanak a tárgyalások arról, hogy a Porsche (a fő befektető Mercedes-Benz, illetve a sportszergyártó JAKO mellett) kisebbségi részvényesként is beszálljon az ötszörös német bajnok finanszírozásába – olvasható a klubhonlapon található közleményben.
A jelenlegi megállapodás értelmében a stuttgarti stadion is nevet változtat, így a következő évtizedben a Mercedes-Benz Aréna helyett az MHP Arénában fogják megrendezni a klub hazai mérkőzéseit. A Porsche leányvállalataként működő számítástechnikai és tanácsadó cég emellett a Stuttgart női csapatait, az e-sport, illetve az atlétikai szakosztályt is támogatni fogja.
A megegyezést bejelentő sajtótájékoztatón Alexander Wehrle, a klub vezérigazgatója kifejtette, hogy a befektetés összesített értéke meghaladja a 100 millió eurót, amivel megnőnek az elmúlt években kieséstől fenyegetett együttes lehetőségei.
A VfB Stuttgart elnöke, Claus Vogt által a „befektetők Bajnokok Ligájának” nevezett megállapodást kielemző Kicker anyagából ezzel együtt kiderül, hogy a sváb együttesre nem fog ráköszönteni a „pénzügyi Kánaán”: a megegyezés célja a klub pénzügyeinek stabilizálása (a Stuttgart járvány miatt megtépázott tartalékai évről évre fogytak), így egyelőre nem lehet nagyszabású „bevásárlással” számolni a baden-württembergiek háza táján. Ez egyúttal azt jelenti, hogy a VfB rövid távú céljai között nem szerepel a rendszeres európai kupaszereplés kiharcolása.