Ha kedves olvasónk esetleg még nem hallott volna róluk, az azért lehet, mert a csapat a saját kitalált bajnokságában játszott a YouTube-on olyanok ellen, mint a Google vagy a Copa90.
A klub a 29 éves YouTube-sztár, Spencer Owen fejéből pattant ki. Egy évtizeddel ezelőtt kezdett el videókat feltölteni, ezeket saját hálószobájában készítette, miközben a readingi egyetem diákja volt. Nem sokkal később saját futballcsatornát indított Spencer FC néven. Mindez 2013-ban történt. Három éven belül több mint egymillióan iratkoztak fel, így jutott el oda, hogy 2016-ban saját barátaiból megalkotta a Hashtag United tizenegy tagú csapatát. Elhatározta, hogy mérkőzéseiket online közvetíti, hogy egyszerű emberek élvezhessék egyszerű emberek fociját.
A csapat azonban nem a szokványos divíziók egyikében indult, hanem a számítógépes FIFA-játékra alapozott, de kitalált ligákban.
Mindegyik idény tíz mérkőzésből állt, és a Hashtag hozzá hasonló klubokkal találkozott, amelyek lehettek „megye kettes” vagy profi klubok munkatársaiból verbuvált csapatok. Mindenki azt hitte, hogy elment az esze, de rengetegen kezdték el követni őket, különösen a fiatalok, akiknek tetszett ez a stílus, és hogy az öltözőtől kezdve minden követhető.
Néhány évvel később a Hashtag már 60 nem hivatalos mérkőzést játszott hét különböző országban, 34 ezer jótékonysági belépőt adott el egy Wembleyben rendezett mérkőzésére…
A teljes cikket elolvashatja a FourFourTwo oldalán, ide kattintva!