Kiszáll a BMW az idény végén

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2009.07.29. 23:51
Címkék

Azt mondják, nem volt más választásuk. Azt mondják, más területekre koncentrálnak, s a Formula–1 nem kap kulcsszerepet a stratégiájukban.

Hogy mindez mit jelent a gyakorlatban?

Nem mást, mint hogy jövőre a BMW-istálló autóit nem láthatjuk a F1-es világbajnoki futamokon. Erről a szerdán Münchenben tartott sajtótájékoztatón számolt be a gyár vezetősége.

„Nehéz döntést kellett meghoznunk, de nem volt más választásunk. Mindössze három szezon után a legnagyobbakkal versenyeztünk, de a 2009-es idényben nagyon elmaradtunk a várakozásoktól. Mivel a döntést csak kedd este hoztuk meg, még nem tudom, mi lesz a csapattagokkal, de felelősséggel tartozunk az istálló minden egyes alkalmazottjáért” – mondta az elnökségi tag Klaus Draeger.

Mivel tavaly Robert Kubica sokáig az egyéni vb-címre is esélyes volt, a BMW nagy tervekkel vágott neki az idei sorozatnak, ám azokat végül nem váltotta valóra – tíz futam után mindössze nyolc ponttal áll a táblázaton, s ez elég kevés, ha igazak a hírek, amelyek szerint csak a BMW évi körülbelül 300 millió eurót költ a csapatra.

„Megértem, hogy mi vezetett ehhez a döntéshez – mondta Mario Theissen motorsport-igazgató. – Mi azonban továbbra is keményen dolgozunk Hinwillben és Münchenben is, a hátralévő versenyekre fókuszálunk, és bizonyítjuk küzdeni tudásunkat. Talán sikerül néhány jó eredménnyel búcsúznunk...”

Mivel magát a döntést is csak kedd este hozták meg, korai lenne még arról beszélni, hogy valaki átveszi-e a teljes csapatot, és más néven indítja a bajnokságban, vagy csak az autókat, az alkatrészeket adják el, illetve eladnak-e egyáltalán bármit is.

Az azonban tény: az Epsilon Euskadi érdeklődik a BMW fejlesztései iránt – amint arról már beszámoltunk, ez volt az egyik csapat, amely szeretett volna benevezni a jövő évi világbajnokságra, ám a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) végül csak a Campos, a Manor és az US F1 jelentkezését fogadta el. Az Epsilon-főnök Joan Villadelprat azonban a történtek ellenére reménykedett benne, hogy alakulata ott lehet a rajtrácson, s talán nem volt hiábavaló a remény...

Az FIA hivatalos közleményében az áll, a szövetséget nem lepte meg a BMW döntése, mert a vezetők számára világos volt, a gazdasági válság az autósportra is hatással lesz. A gyártók nem tudnak már annyi pénzt fektetni a sportágba, ezért is készítette elő az FIA költségcsökkentő szabályait, amelyeket végül nem teljes mértékben fogadtak el a csapatok.

Az efféle döntések egyébként általában pletykák lavináját indítják el, máris itt van az első, amely szerint a Toyota is azon gondolkodik, hogy kilép a szezon végén. Erre utal például, hogy egyelőre nem írta alá a Concorde-szerződést, amely a száguldó cirkusz működését szabályozza, és hogy az F1-es csapat elnöke, John Howett jelenleg is Japánban tartózkodik, ahol a jövőről tárgyal. A Toyota szóvivője egyelőre cáfolta a híreket, és közölte, hogy a következő néhány napban aláírják a Concorde-szerződést.

Legfrissebb hírek

Exkluzív interjú Pécsi Árminnal; röplabdanagyüzem a napokban Magyarországon

E-újság
6 órája

Kuttor Attila: Legalább a döntetlenre rászolgáltunk volna, de a futball nem pontozásos sportág

Labdarúgó NB I
7 órája

Idegőrlő – Csinta Samu publicisztikája

Bajnokok Ligája
7 órája

Szombati sportműsor: fontos selejtezőt játszik a kosár- és a röplabda-válogatott

Minden más foci
7 órája

Sallai jobbhátvéd volt, büntetőt harcolt ki, simán nyert a Galata a nyitányon

Légiósok
7 órája

Isak az Espanyol ellen sem lépett pályára a Newcastle-ban

Minden más foci
7 órája

Kézi: a 7. helyért folytatja a magyar válogatott az U17-es leány Eb-n

Utánpótlássport
8 órája

Megvan, ki lesz a Veszprém csapatkapitánya a következő idényben

Kézilabda
8 órája
Ezek is érdekelhetik