Kiszáll a BMW az idény végén

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2009.07.29. 23:51
Címkék

Azt mondják, nem volt más választásuk. Azt mondják, más területekre koncentrálnak, s a Formula–1 nem kap kulcsszerepet a stratégiájukban.

Hogy mindez mit jelent a gyakorlatban?

Nem mást, mint hogy jövőre a BMW-istálló autóit nem láthatjuk a F1-es világbajnoki futamokon. Erről a szerdán Münchenben tartott sajtótájékoztatón számolt be a gyár vezetősége.

„Nehéz döntést kellett meghoznunk, de nem volt más választásunk. Mindössze három szezon után a legnagyobbakkal versenyeztünk, de a 2009-es idényben nagyon elmaradtunk a várakozásoktól. Mivel a döntést csak kedd este hoztuk meg, még nem tudom, mi lesz a csapattagokkal, de felelősséggel tartozunk az istálló minden egyes alkalmazottjáért” – mondta az elnökségi tag Klaus Draeger.

Mivel tavaly Robert Kubica sokáig az egyéni vb-címre is esélyes volt, a BMW nagy tervekkel vágott neki az idei sorozatnak, ám azokat végül nem váltotta valóra – tíz futam után mindössze nyolc ponttal áll a táblázaton, s ez elég kevés, ha igazak a hírek, amelyek szerint csak a BMW évi körülbelül 300 millió eurót költ a csapatra.

„Megértem, hogy mi vezetett ehhez a döntéshez – mondta Mario Theissen motorsport-igazgató. – Mi azonban továbbra is keményen dolgozunk Hinwillben és Münchenben is, a hátralévő versenyekre fókuszálunk, és bizonyítjuk küzdeni tudásunkat. Talán sikerül néhány jó eredménnyel búcsúznunk...”

Mivel magát a döntést is csak kedd este hozták meg, korai lenne még arról beszélni, hogy valaki átveszi-e a teljes csapatot, és más néven indítja a bajnokságban, vagy csak az autókat, az alkatrészeket adják el, illetve eladnak-e egyáltalán bármit is.

Az azonban tény: az Epsilon Euskadi érdeklődik a BMW fejlesztései iránt – amint arról már beszámoltunk, ez volt az egyik csapat, amely szeretett volna benevezni a jövő évi világbajnokságra, ám a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) végül csak a Campos, a Manor és az US F1 jelentkezését fogadta el. Az Epsilon-főnök Joan Villadelprat azonban a történtek ellenére reménykedett benne, hogy alakulata ott lehet a rajtrácson, s talán nem volt hiábavaló a remény...

Az FIA hivatalos közleményében az áll, a szövetséget nem lepte meg a BMW döntése, mert a vezetők számára világos volt, a gazdasági válság az autósportra is hatással lesz. A gyártók nem tudnak már annyi pénzt fektetni a sportágba, ezért is készítette elő az FIA költségcsökkentő szabályait, amelyeket végül nem teljes mértékben fogadtak el a csapatok.

Az efféle döntések egyébként általában pletykák lavináját indítják el, máris itt van az első, amely szerint a Toyota is azon gondolkodik, hogy kilép a szezon végén. Erre utal például, hogy egyelőre nem írta alá a Concorde-szerződést, amely a száguldó cirkusz működését szabályozza, és hogy az F1-es csapat elnöke, John Howett jelenleg is Japánban tartózkodik, ahol a jövőről tárgyal. A Toyota szóvivője egyelőre cáfolta a híreket, és közölte, hogy a következő néhány napban aláírják a Concorde-szerződést.

Legfrissebb hírek

Felvette a Hírességek Csarnokába Diogo Jotát a Wolves

Angol labdarúgás
5 perce

Kl-selejtező: Szegeden játssza visszavágóját a Kassa

Európa-konferencialiga
22 perce

Egy meg nem kapott üzenet, avagy búcsú Kőrösi Lászlótól

Minden más foci
32 perce

Futballklub lett Snoop Dogg és Modric közös biznisze

Angol labdarúgás
49 perce

Varga Zsolt örül, hogy nehéz meccseket játszottak eddig a vb-n

Vizes vb 2025
1 órája

Női futball-Eb: videohívást fogadott a sajtótájékoztatón az angol válogatott kapusa

Minden más foci
1 órája

Ötszörös pénzért értékesítheti az FTC Raul Gustavót, de Baráth Péter is távozhat – sajtóhír

Labdarúgó NB I
2 órája

Férfi kézilabda: visszatért Szegedre Herbert Gábor

Kézilabda
2 órája
Ezek is érdekelhetik