Magyar Nagydíj: szeptemberben

MTI, T. A.MTI, T. A.
Vágólapra másolva!
2009.07.07. 23:09
Címkék

Majdnem pontosan egy évvel az eredetileg tervezett időpont után, 2010. szeptember utolsó előtti hétvégéjén (vagyis 19-én) rendezik meg az első gyorsaságimotoros-futamot a Balatonringen. Ezt Vicente Cotino Escrivá, a pályát kivitelező Sedesa-csoport elnöke nyilatkozta kedden a távirati irodának. Mint arról korábban beszámoltunk, a beruházás összköltsége körülbelül 90 millió euró, amelyből negyvenmilliót a Magyar Fejlesztési Bank fedez. A hitelfelvétellel kapcsolatban jelenleg is folynak a tárgyalások, már beadták azokat a papírokat, amelyek korábban hiányoztak, és a szerződést szeptember 1-jéig kellene aláírni. A hírek szerint magát a hitelszerződés megkötését nem is várja meg a kivitelező, az önerő felhasználásával már akkor megkezdődik az építkezés, amikor az MFB kiadja a hitelígérvényt.

„Eddig mintegy hatmilliárd forintot költöttünk a beruházásra, az első fázison vagyunk túl, és megközelítőleg a munkálatok tíz százalékát végeztük el” – mondta Cotino Escrivá.

A fent említett első fázis valójában azt takarja, hogy Sávolyon elkészült a csatornahálózat, a tisztítómű, megvan a pálya komplett terve, de az aszfaltcsík leendő helyszínén kizárólag az alapföldmunkákat lehetett elvégezni – jogilag ugyanis csak erre volt lehetőség. Az építési engedélyt nemrég megkapták, most már tényleg csak a hitelre várnak.

„Sajnos a körülmények, a területvásárlás, a különböző engedélyek nem tették lehetővé, hogy már az idén futam legyen a Balatonringen, ezért fel kellett függesztenünk az építkezést, így csak egy évvel később kerülhet sor az első vb-futamra a Balatonringen. Lehetőségként a jövő május is felvetődött, a Dorna előjegyzésében azonban mindig is a szeptemberi dátum szerepelt. A projekt megvalósításához legalább tíz-tizenegy hónapra van szükség, ezért jövőre csak szeptemberben lehet verseny a Balatonringen” – mondta Cotino úr.

No igen, ahogyan azt a tavaly novemberi alapkőletételkor megtudtuk: a rekordgyorsasággal elkészülő valenciai versenypálya építése is hat hónapot vett igénybe – ott ráadásul annyival könnyebb volt a helyzet, hogy télen is lehetett dolgozni, míg nálunk a fagyok megakadályozzák ezt. Ehhez jön még, hogy az új pályákon egy hónappal a vb-futam előtt tesztversenyt kell tartani, tehát legkésőbb jövő augusztus közepére „állnia kell” a Balatonringnek.

A Sedesa elnöke egyébként azt is elmondta, hogy a világbajnokság jogtulajdonosa, a Dorna július végén teszi közzé a 2010-es világbajnokság menetrendjét, s ebben már pontos, őszi dátummal szerepel majd a jövő évi Magyar Nagydíj. Hozzátennénk: a Dorna engedékenységének (az időpont megváltoztatásának) ahhoz is köze lehet, hogy mind a leendő többségi tulajdonos Jorge Martínezzel, mind a Sedesa-csoporttal jó kapcsolatokat ápol a világbajnokság rendezője.

A korábbi hírek szerint a balatonringi futamra (amely nem az első Magyar Nagydíj lesz, hiszen 1990-ben és ’92-ben a Hungaroringen adtak randevút egymásnak a világ legjobbjai) körülbelül 110-140 ezer nézőt várnak, ami turistákat és magyar drukkereket egyaránt jelent. Az televíziós közvetítések által pedig több mint 300 millió háztartásban kísérhetik figyelemmel a nézők a magyar viadal eseményeit.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik