Lesz-e végső megoldás?

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.06.12. 01:57
Címkék
Az FIA pénteken közli a 2010-es rajtlistát. Csak remélhető, hogy tényleg az a 13 csapat indul a sorozatban, amely szerepel a listán – ez Max Mosley és a FOTA kompromiszszumkészségétől függ.

A Nemzetközi Automobil-szö vetség (FIA) pénteken nyilvánosságra hozza a listát, amelyen szerepel a 2010-es Formula–1-es idényben részt vevő 13 istálló neve. A nagy kérdés, rajta lesz-e a jelenlegi csapatok érdekvédelmi szervezetének (FOTA) nyolc tagja vagy sem. A jövő évi vb-re feltétel nélkül nevező Williams és Force India ideiglenesen nem tagja a FOTA-nak, a többiek viszont szigorú feltételekhez kötötték a jelentkezésüket.

Nem akarnak változást az idei szabályokhoz képest, és teljes körű beleszólást követelnek a 2011-es, illetve az azt követő idényekre szóló regulák meghozatalába. Az FIA eddig nem volt hajlandó engedni a saját, 45 millió eurós költségplafont is tartalmazó szabályrendszeréből, ezért a csapatok felvetették annak lehetőségét, hogy saját, különálló sorozatot indítanak, pilótáik pedig kiálltak mellettük, hogy ha mennek, ők is velük tartanak, és az F1-ben maradók, illetve újonnan csatlakozók a „maradékból” válogathatnak. Jó néhány szakember szerint sohasem volt akkora esély a szakadásra, mint most, de éppen ezért sokan meg is rettentek.

Damon Hill szerint az elrettentő példa a tengerentúli IndyCar 1996-os kettéválása: a CART és az IRL külön-külön elveszítette roppant népszerűségét, és megágyazta a NASCAR mindent elsöprő sikerét. Bár a két nyitott karosszériás sorozat tavaly újraegyesült, túl sok csapat vált a szakadás okozta érdektelenség áldozatává, és még évekbe telik, mire újra régi fényében csillog az IndyCar – ha egyáltalán sikerül visszaszereznie korábbi dicsőségét.

„A mai világban roppant nehéz közönséget szerezni, még nehezebb fenntartani a figyelmet. A szakadással viszont garantálható az érdeklődés jelentős visszaesése. Már ezek a viták sem tesznek jót a Formula–1-nek, a rombolásnak pedig elképzelhetetlen következményei lehetnek” – mondta Hill,

hozzátéve, hogy a silverstone-i pálya igazgatójaként még nem kapott ajánlatot a FOTA-tól az új sorozat kapcsán. (Az F1 a jövő héten búcsúzik Silverstone-tól, a következő 17 évben Donington Park ad otthont a Brit GP-nek.)

Az istállók képviselői csütörtökön is találkoztak Max Mosley FIA-elnökkel abban a reményben, hogy sikerül megegyezniük a 2010-es szabályokról, és beneveznek a vb-re. Mosley belemenne abba, hogy 2010-re emeljék 100 millió euróra a költséghatárt, míg a csapatok azt szeretnék, ha ez a szó kikerülne a szabályzatból, és titkosítanák az anyagi értékeket, mert a nyilvánosság sérti az üzleti érdekeiket.

Állítólag közel jártak a megegyezéshez – hogy mennyire, az a pénteki névsorból kiderül. Hogy aztán a 2010-es idény szereplőinek listája végleges lesz-e, megint más történet. Sejthető, hogy nem is rövid.

Legfrissebb hírek

Szerdai sportműsor: FTC–Újpest, pályán a Liverpool, a Bournemouth és a Leipzig is

Minden más foci
5 órája

Kétgólos hátrányból állt fel a Real Madrid, hosszabbítás után jutott be a Király-kupa döntőjébe!

Spanyol labdarúgás
6 órája

A heti első Fradi–Újpest és az első lipcsei Lőw-meccs előtt; Elek Gábor ellenfélként az Elek Gyula Arénában

E-újság
6 órája

Lipcsei csata – Cselőtei Márk publicisztikája

Légiósok
6 órája

Bármi megtörténhet – Thury Gábor jegyzete

Labdarúgó NB I
6 órája

Kétgólos hátrányból kétgólos győzelem: a PSG bejutott a Francia Kupa döntőjébe

Francia labdarúgás
6 órája

Elanga pazar szólójával győzte le az MU-t a Forest, góllal tért vissza Bukayo Saka az Arsenalba

Angol labdarúgás
7 órája

Óriási meglepetés, a harmadosztályú Bielefeld kiejtette a Leverkusent, és döntős a Német Kupában!

Német labdarúgás
7 órája
Ezek is érdekelhetik