A csapatfőnökök már megegyeztek

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.05.23. 23:58
Címkék
A Formula–1-es istállók megegyeztek arról, hogy ha az FIA nem változtatja meg a 2010-es idényre vonatkozó szabályokat, egyikük sem nevez a következő világbajnoki sorozatra. Max Mosley FIA-elnökkel is tárgyaltak, de nem született megegyezés – szombaton folytatják...

Mivel a versenypályán csak a töb bi versenykategória képviselői számára volt hivatalos program, a Formula–1 fő eseménye Flavio Briatore Kék Erő elnevezésű jachtján zajlott: a csapatvezetők tárgyaltak a 2010-es szabályokról és az esetleges lépésekről, amelyeket meg kell tenniük, ha érvényben marad a 40 millió fontos költségplafon. Luca di Montezemolo, a csapatokat tömörítő szervezet (FOTA) elnöke a késő délutánig tartó megbeszélést követően elárulta, hogy megszületett az egységes álláspont, amelyet az esti órákban tártak Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke elé.

Az FIA első emberével folyó megbeszélésnek egyelőre nincs eredménye, de mindkét fél optimista – az egyeztetés szombaton folytatódik. A BBC helyszínen tartózkodó stábja kiderítette, a csapatok továbbra is elutasítják a költséghatárt, és ennek nyomatékosításaképpen mind a tíz jelenlegi istálló bojkottálni fogja a 2010-es vb-re való nevezést. A jelentkezés beadására jövő péntekig van lehetőség, pénteken már két új istálló, az USF1 és a Campos el is kezdte a papírmunkák intézését. A spanyolokról végre kiderült, hogy nem a GP2-ben 2008-ig Campos néven szereplő, idén már Barwa Addax néven futó istállóról van szó, hanem a korábbi tulajdonos, Adrian Campos spanyol F3-as bajnokságban induló gárdájáról, amelynek F1es szereplése esetén Pau Gasol, a Los Angeles Lakers kosarasa és Carlos Slim mexikói vállalkozó is beszáll a projektbe.

„A csapatok érdeke a Formula–1 színvonalának fenntartása, és ezt minden istálló vezetője így gondolja. Nem célunk más sorozatban szerepelni, de ehhez a szabályokat és megalkotásuk menetét is meg kell változtatni” – mondta Di Montezemolo.

Érdekesség, hogy Sir Richard Bransont, a Brawn-istállóval versenyenként 250 ezer dolláros szponzori szerződést kötő milliárdost állítólag zavarja a Brawn sikeressége, mert így képtelen a főszponzori megállapodást az eredeti összegen tartani. Az újonc istálló öt futamból négyet megnyert, és Nick Fry ügyvezető igazgató a sok jelentkező miatt egyre feljebb srófolja a támogatás árát. Így megszűnhet a Virginnel kötött megállapodás, de a vállalat iránt élénken érdeklődik a McLaren és a Ferrari is.

Legfrissebb hírek

Szerdai sportműsor: FTC–Újpest, pályán a Liverpool, a Bournemouth és a Leipzig is

Minden más foci
5 órája

Kétgólos hátrányból állt fel a Real Madrid, hosszabbítás után jutott be a Király-kupa döntőjébe!

Spanyol labdarúgás
5 órája

A heti első Fradi–Újpest és az első lipcsei Lőw-meccs előtt; Elek Gábor ellenfélként az Elek Gyula Arénában

E-újság
5 órája

Lipcsei csata – Cselőtei Márk publicisztikája

Légiósok
6 órája

Bármi megtörténhet – Thury Gábor jegyzete

Labdarúgó NB I
6 órája

Kétgólos hátrányból kétgólos győzelem: a PSG bejutott a Francia Kupa döntőjébe

Francia labdarúgás
6 órája

Elanga pazar szólójával győzte le az MU-t a Forest, góllal tért vissza Bukayo Saka az Arsenalba

Angol labdarúgás
6 órája

Óriási meglepetés, a harmadosztályú Bielefeld kiejtette a Leverkusent, és döntős a Német Kupában!

Német labdarúgás
7 órája
Ezek is érdekelhetik