Vettel szárnyalt a zivatarban

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.04.20. 01:10
Címkék
Sebastian Vettel az esős Kínai Nagydíjon a Toro Rosso után a Red Bull-istállót is a futamgyőztesek táborába emelte, a Brawnnak maradt a harmadik és a negyedik hely. A Ferrari továbbra is pont nélkül áll.

Rubens Barrichello a télen nem tesztelt esőben, az eddigi vizes pályás tapasztalatot a Malajziában megtett néhány kör jelentette. Ehhez képest szép volt a brit, brazil kettőstől, hogy behozta a harmadik és a negyedik helyre a hófehér autót.

A McLaren volt a harmadik legjobb csapat, és nemcsak az eredmények miatt, hanem azért is, mert Lewis Hamilton a verseny elején elképesztő tempót diktált, és úgy tűnt, meg tudja fogni a Brawn versenyzőit. Azonban szokása szerint hamar elhasználta a gumijait, csúszkálni kezdett, többször is visszaesett, és kezdhette elölről a felzárkózást, Kimi Räikkönent például kétszer is le kellett győznie.

A finn és a Ferrari-istálló újabb rémes nagydíjon van túl, a harmadik versenyen sem sikerült a pontszerzés, ami azt jelenti, hogy 1981 óta először áll pont nélkül a csapat ennyi viadalt követően. Pedig nem voltak rosszak a kilátások, Räikkönen biztosan haladt a pontszerzés felé, de az első kerékcseréje után az autója nehezen kezelhetővé vált, és az ellenfelek egymás után megelőzték. Felipe Massa kiválóan ment az esőben, ráadásul hibát sem követett el, ám a verseny derekán a biztonsági időszakban a Ferrari elektronikája kikapcsolta a motort. A Scuderia a Spanyol Nagydíjra nagyszabású fejlesztéseket tervez, és ha azok sem válnak be, a vezetőség kész lesz feladni az idényt, és korán elkezdeni a fejlesztéseket a 2010-es szezonra.

A BMW sincs jó helyzetben, az esőmenőnek számító Nick Heidfeld szenvedett, akárcsak Robert Kubica, aki ijesztő balesetet okozott, amikor egy vízátfolyásra ráfutva hátulról belerohant a fékező Jarno Trulliba. A másik nagy baleset Adrian Sutilé volt, a Force India német pilótája öt és fél körrel a leintés előtt a hatodik helyről csúszott ki – a történelem ismételte önmagát, tavaly Monte-Carlóban szintén a hajrában fosztotta meg a sors a pontszerzéstől.

A balesetek szerencsére nem okoztak sérülést, de teljessé tették a számos remek előzést és drámát, valamint váratlan végeredményt hozó versenyt, amely újabb bizonyítéka, hogy a 2009es idény 17 felvonásos klasszikus lesz.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik