Eddig száz százalék: minden magyar egység döntőbe jutott

Vágólapra másolva!
2008.08.20. 11:05
Két magyar egységért szoríthattunk a kajak-kenu versenyek szerdai középfutamaiban, és mindkettő a fináléba is jutott. Benkő Zoltán óriási küzdelemben, hajszállal előzte meg portugál riválisát a döntőért, míg Kozmann és Kiss kenu kettese remek teljesítménnyel jutott tovább.
A döntőbe eveztek: Kozmann és Kiss remek versenyzéssel harcolta ki a finálét
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A rendkívül erős kajak egyes mezőnyben Benkő Zoltánon volt a sor, hogy beverekedje magát a kilenc résztvevős fináléba: a magyar kajakos végül mindössze 35 századmásodperccel előzte meg a portugál Emanuel Silvát, így tagja lehet majd az érmekért, helyezésekért rendezendő pénteki futamnak.

Hogy ez a telljesítmény a döntőben mire lesz elég, az persze kérdés, látva a döntő félelmetesen erős mezőnyét. A „kilencek” között négy egyéni világbajnok, Tim Brabants, Adam van Koeverden, Eirik Veraas Larsen és Markus Oskarsson is ott lesz.

Kenu egyesben Vajda Attila már páholyból nézhette a középfutamot, amelyben lemaradt a döntőről a szlovák Marian Ostrcil, a duisburgi vb ezüstérmese, miután Thomas Hall, Florin Mironcic és Aldo Pruna mögé szorult. A másik csoportból a francia Goubel lépett elsőként tovább, a német Dittmer és a fehérorosz Zsukovszkij előtt.

A női kajak négyeseknél Kanada, a férfi kajak négyeseknél Ausztrália lett az egyetlen kieső, a férfi kenu kettesek között pedig Kozmann Györgyért és Kiss Tamásért izgulhattunk.

A Kolonics György halála után hamarjában összeállt egység méltó módon adózott kétszeres olimpiai bajnok társuk emlékének: 250 méterig az élmezőnnyel utaztak, majd kitűnő taktikával és versenyzéssel rettentően meghajtották a táv második felét, így végül simán jutottak a döntőbe a második helyen, a lengyelek mögött és a kínaiak előtt. A futamot öngyilkos iramban kezdő bolgárok a végére teljesen kipukkadtak, és esélyük sem volt a továbblépésre.

KOZMANN: „MONDTAM TAMÁSNAK, HOGY NAGY A SZEMBESZÉL, ÉS AKIK NAGYON BEKEZDENEK, HAMAR ELFÁRADHATNAK”

„Az volt a taktikánk, hogy az első 500-at egy kicsit lazábban, olyan jólesően megcsináljuk, hogy azért meglegyen a hajónak az a jó futása, ami kell, féltávnál pedig indítunk egy nagyot. Akkor fel is jöttünk a mezőnyre, és hárman együtt el is léptünk a többiektől, az utolsó 200-on pedig beleadtuk, ami maradt. Az időjárás nem kedvezett nekünk, balos szél van, én jobbos vagyok, plusz erőfeszítésbe került, hogy egyenesben tartsam a hajót. Jobb szélviszonyok között tudunk még egy kicsit gyorsabban is menni – értékelt Kiss. – Otthon azt mondtuk magunknak, ha már döntőbe kerülünk, maximálisan elégedettek leszünk. Most egy nagy kő esett le a szívünkről, és már teljesen felszabadultan tudunk odaállni a döntőre.”

„Jóval jobban éreztük magunkat ebben a versenyben, mint az előfutamban. Azt egyébként magamra vállaltam, bevallottam a Tamásnak, hogy ha van egy B variáció, én mindig azt választom. Az A lett volna az, hogy az előfutamból jutunk tovább, a B pedig ez. Nekem kell a feszültség, a tét ahhoz, hogy neki tudjak feszülni. Ez most be is jött – nyilatkozott Kozmann. – Egyébként úgy voltunk vele, hogy jó, ha van ez a szerdai futam, mert közös versenyzésünk nem sok volt eddig, és elég szokatlan helyzet ez így nekünk. Csak jót tett nekünk, hogy kellett még menni. Öregedtem megint egy jó pár évet ezzel a mai nappal, lelkileg óriási teher volt rajtunk, hogy döntőbe jussunk. Akár itt be is fejezhettük volna, ha így történik, szerintem gyalog hazaindulok. Azt gondolom, éretten, profi versenyzők módjára álltuk a próbát. Melankolikus volt az eleje, ha mondhatjuk így, ez egy kicsit ijesztő belülről is, de előzőleg mondtam Tamásnak, hogy nagy a szembeszél, és akik nagyon bekezdenek, hamar elfáradhatnak. Erre számítottunk, be is jött.” (MTI)

KAJAK-KENU

9. Miguel A. Correa (Argentína) 3:51.715

FÉRFI K–1, 1000 M, A DÖNTŐ MEZŐNYE
Tim Brabants (Nagy-Britannia)
Adam van Koeverden (Kanada)
Eirik Veraas Larsen (Norvégia)
Ken Wallace (Ausztrália)

Vagyim Menykov (Üzbegisztán)
David Cal (Spanyolország)
Thomas Hall (Kanada)
Florin Georgian Mironcic (Románia)
Aldo Pruna (Kuba)

Oroszország
Kuba
Lengyelország
Magyarország (Kozmann György, Kiss Tamás)

NŐI K–4, A DÖNTŐ MEZŐNYE
Magyarország (Kovács Katalin, Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Janics Natasa)
Dél-Afrika
Ausztrália
Spanyolország
Japán

FÉRFI K–4, A DÖNTŐ MEZŐNYE
Németország
Magyarország (Sík Márton, Beé István, Vereckei Ákos, Bozsik Gábor)