Megtanultak vízen járni

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.04.23. 00:49
Címkék
David Casteu (motor) és Stéphane Peterhansel (autó). Kedden egyikük sem nyert szakaszt a Közép-Európa-ralin, viszont továbbra is ők vezetnek a versenyben. A legjobb magyar az autósoknál Szalay Balázs (15.), a motorosoknál Nagy Péter (37.), a kamionosoknál Darázsi Zsolt (8.).

Esett az eső, mintha dézsából öntötték volna. Pedig így is volt már elég víz a Nagybánya környéki pályán – néhol úgy ömlött le a hegyekből, mint egy gyors folyású patak, keresztezve a versenyzők útját. Ehhez jött még az eső, a sár, és akinek az ablaktörlője nem bírta a kiképzést (sokan voltak így), az jól megjárta. A korábbi N-csoportos ralivilágbajnok Nasszer Al-Attijah például egyáltalán nem látott semmit, pedig ezt a pályát mintha neki találták volna ki. Egész úton az ablakot törölgette, be sem kötötte magát, mert másként nem érte volna el a szélvédőt. De még így is jobban járt, mint azok (voltak vagy hárman), akik egyenesen beugrattak a patakba. Hiába, a sivatagi srácok többsége nemigen szokott hozzá a vizes terephez.

Az első szakaszt a dél-afrikai Giniel de Villiers nyerte meg (úgy látszik, ezen a pályán esőben jobban ment neki, mint napos időben), méghozzá úgy, hogy semmit sem kockáztatott. A napi második (a hétfőihez hasonlóan lerövidített) szelektíven Carlos Sainz diadalmaskodott.

„Választóvíz” – jellemezte a nagybányai szakaszokat Szalay Balázs, aki az összetettben a 15. pozíciót foglalja el, vagyis jelenleg a legeredményesebb magyar autós. Ezeken a keskeny erdei utakon tényleg óvatosnak kellett lennie annak, aki nem akarta a vízben végezni. Az Opel-pilóta lendületesen, jó ritmusban autózott, ám 25 kilométerrel a vége előtt defektet kapott, és lyukas gumival teljesítette a szakasz hátralévő részét.

A napi legjobb Palik László volt, akinek első napi borulása óta az összetettben már nincs esélye a jó helyezésre, így viszont nem kell spórolnia az autóval, mert nincs miért. Kalandozott is rendesen – bokrokban, árkokban, meg-megütögette az autóját, egyszer még egy patakba is majdnem beesett. (Úgy fogalmazott: volt jujj, jujujj és jujujujj helyzet is bőven…)

A kétszeres magyar bajnok Kis Sándor úgy jellemezte: mintha a tengeren lett volna, csak éppen nem kétéltűvel, hanem autóval. Ő is kapott defektet, mint Szalay, de ő a pályán kicserélte a gumit, így jó néhány percet veszített.

A motorosoknál mindkét szakaszt a szlovákok rutinos pilótája, Jaroslav Katrinak nyerte meg– endurós múltjából adódóan neki egyáltalán nem okoztak gondot a vizes, csúszós pályák –, privát versenyzőként mindenképpen nagy szó, hogy legyőzte a gyári menőket. Az összetettben azonban továbbra is David Casteu vezet.

A legjobb magyar Nagy Péternek gondjai vannak a gyomrával, ami eléggé legyengítette, a kedvét azonban nem szegte – főleg mert nagyon szereti a keddihez hasonló pályákat. A másik két versenyzőnk, Hermann Henrik és Szilvási Péter napról napra javul. Szilvásit délelőtt három autó is utolérte, s élményeit így foglalta össze: „Le kellett hajtanom a fejem, mert olyan volt, mintha puskából lőttek volna rám. Csak éppen a töltények öklömnyi kövek voltak.”

Szerencsére egyik sem találta el, így fülig érő szájjal folytatja a küzdelmet. Szerdától ismét Magyarországon: Dabas, illetve Veszprém környékén.

Eredmények a 17. oldalon

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik