Sainz nyert, de nem élvezte

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.04.21. 02:40
Címkék
Az első, homokos szakasszal vasárnap elkezdődött a KözépEurópa-rali, amelyen az autósoknál a papírformának megfelelően Carlos Sainz volt a leggyorsabb. A magyarok közül Kis Sándor várja a legjobb pozícióból a folytatást, Palik László viszont felborult.

Nem vitás, hogy a Közép-Euró pa-rali első szakasza megosztotta a mezőnyt. S nemcsak megosztotta, meg is tizedelte, hiszen jó néhány versenyzőnek nem sikerült vennie az első akadályt. Ami a dabasi pályát illeti: homokos volt, tele bukkanóval. A motorosok egytől egyig rajongtak érte – az autósok közül a legtöbben utálták. Azt is eláruljuk, miért.

Míg két keréken simán átszáguldottak rajta a pilóták (a legjobb magyar, Nagy Péter úgy jellemezte: a rajtnál teljes gázt húzott, és a célig el sem vette), négy keréken ez már nem ment olyan simán. Még a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz sem találta egyszerűnek a próbatételt, pedig ő aztán mindenféle pályán kipróbálta már magát. „Nem tett jót a testemnek” – foglalta össze élményeit a Matador, aki úgy érezte magát, mintha centrifugában töltött volna negyven percet. A második helyezett Robby Gordon másképp élte meg a történteket: „Bukkanók? Ki látta őket? A bukkanók nálunk másfél méternél kezdődnek.” No igen, az ő Hummerjével az sem okozna gondot, ha a Holdon közlekedne. Átlépegetne a sziklákon és krátereken.

Így tett Kis Sándor is, aki bár defekttel fejezte be a szakaszt, a leggyorsabb magyarként ért célba – nyomában Ács Lászlóval. További dakarosaink közül Szalay Balázs kormányszervó nélkül autózott 30 kilométert, ez amellett, hogy iszonyúan megviselte az alkarját, jókora időveszteséggel is járt, mert alig tudta az úton tartani az autóját. Palik László felborult (az esetről keretes írásunkban olvashatnak), Liszi László pedig kockázatmentesen teljesítette a szelektívet.

A motorosoknál Marc Coma ezúttal a kétszeres Dakargyőztes Cyril Despres fölé kerekedett – miközben a legjobb magyar, Nagy Péter nemcsak az ellenfelek miatt érezte úgy magát, mint a sivatagi show-n. „A homokos pálya néhol olyan volt, mintha a mauritániai Tisitben lennénk” – idézte fel sivatagi emlékeit a magyar, hozzátéve: bemelegítésnek jó volt ez a 63 kilométer.

Van még valaki, akiről említést kell tennünk: a quadosok (négykerekű motorosok) küzdelmében Szabó László volt a leggyorsabb. A magyar bajnoki címvédő utolsóként rajtolt, sokat előzött, ennek ellenére meg sem fordult a fejében, hogy nyerhet. Sikerült – és nagyon boldog volt. Igaz, alig néhány perccel a célba érkezés után már a következő napot tervezgette. Megtanulta ugyanis, hogy a Dakaron minden nap új nap, új kihívásokkal. A megállapítás akkor is igaz, ha ez nem is a Dakar.

A mezőny hétfőn a romániai Nagybánya környékén folytatja a száguldást, és szerdán tér viszsza Magyarországra. Itt jegyeznénk meg, hogy nemcsak a versenypálya szélén volt rengeteg néző, hanem a Hősök terén is több ezren látták, amint Talmácsi Gábor gyorsaságimotorosvilágbajnok és Ujhelyi István államtitkár elrajtoltatja a mezőnyt. Érdeklődésben tehát várhatóan a jövő hét második felében sem lesz hiány, amikor Veszprém környékén száguldanak a világ legjobb terepralisai.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik