Túl vannak a kötelezőn

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.04.20. 00:54
Címkék
A Közép-Európa-rali szombaton hivatalosan is elkezdődött – igaz, versenyben egyelőre egyetlen métert sem tettek meg a pilóták, ám ahhoz, hogy vasárnap elrajtolhassanak, részt kellett venniük az adminisztratív és technikai ellenőrzésen. Eszerint 84 autós páros, 114 motoros és 40 kamionos trió vág neki a viadalnak.

Kihívás annak, aki elindul rajta, és álom annak, aki távol marad. A legendás kijelentést, amellyel anno a Dakart jellemezték, nyugodtan alkalmazhatjuk a KözépEurópa-ralira is, és nemcsak azért, mert a Dakar-széria első része, hanem azért is, mert a sivatagi show összes nagy bajnoka hazánkba érkezett, hogy a vasárnap reggel a Hősök teréről rajtoló viadalon versenyezzen.

Nos, álomnak egy kicsit vizes volt – szombat reggel biztosan. Szakadt az eső, a Városligeti Műjégpálya környékén ennek ellenére nem a szürke volt a domináns szín. Egyre-másra érkeztek az autók, motorok, kamionok.

Először a magyarok.

Még reggel hét óra sem volt, amikor belekezdtek az akadályversenybe az asztalok között, hogy aztán a „Ki gyűjti be leghamarabb a tucatnyi pecsétet?” elnevezésű társasjáték végén végre beülhessenek az autójukba. No nem azért, hogy versenyezzenek vele, hanem hogy átguruljanak a Felvonulási térre, a következő állomásra. Itt felragasztották a kötelező matricákat, majd a szokásos szigorú technikai ellenőrzés következett: milliméterek, plombák, szűkítők, biztonsági felszerelések, sisakok…

Palik László mondta, mostanában már a szeme sem rebben a papírmunkától, szükséges rossznak tekinti, amit aztán a jó követ, maga a küzdelem. Mivel korán végeztek, hazamehettek, hogy rápihenjenek az egyhetes, 2600 kilométeres száguldásra. Persze volt, aki maradt, a kétszeres magyar bajnok Kis Sándor például, akinek már szintén bizsereg a tenyere.

A tíz magyar autó, hat motor és négy kamion kora délelőtt beállt a parc fermébe, ám a későbbiekben sem csökkent az érdeklődés, hiszen jöttek sorban a világsztárok: a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz és vele együtt a Volkswagen-alakulat. A Matador becenévre hallgató spanyol pilótának nem véletlenül volt rajongói klubja hazánkban még a rali-vb-s időszakban, most is ő a legnépszerűbb. Becsületére legyen mondva, vette az akadályt, fényképezkedett, aláírt, mosolygott. És örült, hogy a sok ismeretlen ismerős között talált egyet, akivel már régóta szeretett volna megismerkedni. S amikor Talmácsi Gábor elárulta neki, hogy nemrég Madridban, Sainz gokartpályáján rekordot ért el, a ralis azonnal felajánlotta, ha megint arra jár, csak hívja fel, és annyit körözhet a stadionban, amennyit csak akar. Közben a Városligetben három piros ruhás alak rótta a köröket: Stéphane Peterhansel, Nani Roma és Luc Alphand. Hogy mi a közös bennük? Mindhárman Dakar-győztesek, mindhárman a Mitsubishi-alakulat kötelékébe tartoznak, és mindhárman úgy gondolják, nem múlhat el nap sport nélkül.

„Tegnap a stadion környékén futottunk, mert arra lakunk, ma pedig itt, mert most itt van dolgunk. Fittnek kell maradni” – adta meg a siker receptjét a kilencszeres Dakar-győztes Peterhansel.

A mezőny hétfőn egy Dabas környéki szelektív szakaszt teljesít, majd elindul a romániai Nagybányára, ahol két napot tölt el, mielőtt visszatérne Magyarországra.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik