Csiszolatlan gyémánt

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.04.15. 00:45
Címkék
Talmácsi Gábornak elege lett. A 125 köbcentis kategória magyar címvédője szerint most már tényleg sürgetővé vált, hogy megoldást találjanak a technikai problémákra, ezért kedden menedzserével Olaszországba utazik, hogy az Aprilia-gyárban tárgyaljon jövőjéről.

Talmácsi Gábor nem cserél motort. Ez már biztos – eldöntötte.

Most már csak az a kérdés, milyen megoldást találnak a gondokra, merthogy gondok vannak, az három verseny után nem is kétséges.

„Nem ijedek meg, mentem én már százféle motorral, jókkal is, rosszakkal is, és mindegyiket be tudták állítani nekem, nyilván ezzel sem lesz másként. Egyelőre azonban súlyos gondjaink vannak a futóművel, nem és nem jutunk előrébb” – mondta Talmácsi.S hogy mi lehet a megoldás? A nyolcadliteres kategória magyar címvédője tudja. Van egy elmélete, amely biztosan működik, s megvalósításához egyáltalán nincs szükség arra, hogy az Apriliánál fenekestől felforgassanak mindent. A gondok megoldásához az a mérnök kellene, aki tavaly Hector Faubel mellett dolgozott, s aki – nem mellesleg – végigkövette az RSA Aprilia fejlesztését egészen a kezdetektől.

„Nem kérek lehetetlent, mindenünk megvan, ami kell, csak éppen a futóművel nem boldogulunk. Azt mondom, ha Olive ilyen jól tud menni ezzel a motorral, akkor egy olyan tapasztalt pilótának, mint nekem, szintén ezt kellene produkálni. Az nem normális, hogy a verseny végére begyullad az alkarom, mint ahogy az sem, hogy az idei három verseny közül még egy után sem szálltam le mosolyogva a motorról” – folytatta Talma.A mérnökcserét eddig emberi okok miatt nem engedték, most viszont a magyar világbajnok nem enged.

A saját érdekében.

Emberileg senkivel sincs baja, viszont az Apriliának vannak olyan mérnökei, akik bár kitűnő szakemberek, a jelenlegi problémákra nem találnak megoldást. (A pilóta menedzsere, Stefano Favaro úgy fogalmazott: „gyémánt van a feneke alatt, de nem tudják csiszolni”). Ezért van szükség erre a bizonyos olasz mérnökre, Massimo Branchinire, aki – egyre inkább úgy tűnik – kulcsszerepet játszik az új fejlesztésű Apriliák jó szereplésében.

„Egyeztettem a csapatommal, és mindenki egyetért velem, a vezetők és a szerelőim egyaránt. Ez azonban nem az a feladat, amelyet a csapatfőnök Jorge Martínez egymaga meg tud oldani, hiszen ez nem pénzkérdés. Emiatt kedden elutazom az Aprilia-gyárba, és ott folytatjuk az egyeztetéseket” – árulta el Talma.Információink szerint a fent említett mérnök jelenleg Joan Olivéval, Pol Espargaróval és Mike di Meglióval dolgozik együtt a nyolcadliteres kategória pilótái közül, és az ő teljesítményük tényleg ugrásszerűen javult tavaly óta...

Legfrissebb hírek

A Mercedes életre kelt Kanadában: Russell a leggyorsabb a második edzésen

F1
3 órája

Kezdődik a klubvilágbajnokság; Géresi Krisztián szögre akasztotta a cipőjét

E-újság
3 órája

Szombati sportműsor: időmérő a Formula–1-ben, négyes döntő a férfi kézi BL-ben

Birkózás
4 órája

Egyedül nem megy? – Cselőtei Márk publicisztikája

Minden más foci
4 órája

Leclerc az autótörése után nem tud részt venni a 2. edzésen Kanadában – hivatalos

F1
4 órája

Az olaszoktól és a hollandoktól is 4–0-ra kapott ki a magyar kettős a dartscsapat-vb-n

Egyéb egyéni
4 órája

Mastantuono hivatalosan is a Real Madridé, PL-rekordot dönt Florian Wirtz liverpooli átigazolása

Minden más foci
4 órája

Hétvégén rendezik a III. Zakariás-kupát Budafokon, a megnyitót a Puskás Múzeumban tartották

Magyar válogatott
4 órája
Ezek is érdekelhetik