Túlzás lenne azt állítani, hogy az időjárás a kegyeibe fogadta az Argentin rali résztvevőit. A világbajnokság negyedik futamán reggelente rettenetes köd és sár van – a versenyzők nem különösebben rajonganak a gondolatért, hogy rossz látási viszonyok között kell versenyezniük. Arról már nem is beszélve, hogy az esőzés miatt a patakok folyókká duzzadtak, márpedig a raliautó nem motorcsónak!
Mégsem a víz volt az, ami miatt a legtöbben búcsúzni kényszerültek Argentínában, hanem a sziklák, amelyeket kiforgattak egymás elé a mezőny tagjai. Az első nap felénél még vezető Mikko Hirvonen is emiatt esett ki: autója elejével eltalált egy követ, ami kitépte a kerekét, és képtelen volt folytatni a küzdelmet. Pedig neki is viszonylag megnyugtató előnye volt az első kör után.
Kiesését követően a franciák négyszeres világbajnoka, Sebastien Loeb állt az élre, aki meg is tartotta vezető pozícióját a nap végéig. (Pontosabban a szombat esti – lapzártánk után véget érő – szuperspeciálisig biztosan.) Loeb tőle szokatlan módon a 17 közül csak négy szakaszt nyert meg, de példája is azt mutatja, itt nem elsősorban a gyorsaság számít, a megbízhatóság sokkal fontosabb.
Némi meglepetés, hogy az utóbbi években gyengélkedő Subaruk brillíroznak az autógyilkos pályákon – az Imprezák, úgy látszik, többet bírnak, mint riválisaik. A második helyen Petter Solberg száguld, a harmadikon pedig csapattársa, Chris Atkinson.
A második napon két nagy név búcsúzott: a pénteken bukás miatt kilenc percet veszítő Jari-Matti Latvala abba bukott bele, hogy csapata nem tudta időben megjavítani autója indítómotorját, míg Gigi Gallinak elektronikai problémái támadtak. Egy vízátfolyás után melegedni kezdett az autó, nem sokkal később pedig a gyorsasági szakasz közben Gallinak ki kellett nyitnia az ajtót, mert olyan füst volt a kocsiban, hogy nem kapott levegőt. Mindketten pontszerző pozícióból estek ki.
A záró napon három gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.