„A Renault mindkét pilótáját lecseréli, ezt biztosan állíthatom. Jelenleg hatvan százalék esélyt látok rá, hogy Fernando Alonso a Renault versenyzője lesz. Az őt csábító többi csapattal szemben az az előnyünk, hogy ismerjük őt, és ő is minket, tudja, mire számíthat nálunk. Sokáig tart ez a huzavona, de mi másra számítana egy ember, aki elválik a feleségétől, majd újra össze akar jönni vele?” Flavio Briatore rádiónyilatkozata nem csak a McLarennel egyetlen évad után szakító Alonso jövőjét sejteti. Az üzletember elárulta, hogy Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen is távozni kényszerül a francia istállótól, amelynek egyik autójában minden bizonnyal Nelsinho Piquet ül majd. A másik lehet Alonso, de ha azt vesszük, hogy Briatore nyilatkozatából eredően 40 százalék esélye van más csapatoknak, ez korántsem biztos. A spanyol még a Red Bullnál köthet ki, ebben az esetben a szintén a Briatore cége által menedzselt Mark Webber kerülne a Renault-hoz (bár erről az ausztrál hallani sem akar). A harmadik esélyes a Toyota volt, de Timo Glock több évre szóló szerződtetését hétfőn bejelentette a japán csapat. Alonso menedzsmentje állítólag a múlt héten tárgyalt a Toyota vezetőivel, de a spanyol már csak úgy mehet az istállóhoz, ha onnan Jarno Trullit kiteszik. Briatore nyilatkozatát hallva erre nem sok esély van, hiszen akkor kit tenne távozó pilótái helyére? (Trulli 2004ben a szezon közben úgy távozott a franciáktól, hogy csúnyán összeveszett Briatoréval, ráadásul az olasznál jobb választás lenne Kovalainen megtartása.) Azaz papíron marad két csapat, az esélyek pedig százalékban úgy néznek ki, hogy Renault–Red Bull 60:40. Legkésőbb szerdán kiderül, melyikük „nyer”, vagy esetleg mégis lesz egy harmadik lehetőség.