A legnagyobb gondot az okozza a pilótáknak Londonban, hogy a Temze fölött felfújható kapukból kijelölt pályán összevissza fúj a szél, ráadásul elég erősen. A karcsú, elegáns sportrepülők pedig elég könnyűek ahhoz, hogy dobálja őket a szél, így azonban elég nehéz manőverezni anélkül, hogy kaput szakítanának.
A rendezők már azon gondolkodtak, hogyha ilyenek maradnak a viszonyok, talán még le is fújják a versenyt, végül azonban az égiek megkönyörültek a világ legjobb pilótáin – a szombati kvalifikáción már lényegesen gyengébb volt a szél, mint az előző napokban.
Az edzésen Mike Mangold volt a leggyorsabb, úgy tetszik, az amerikainak nagyon fekszik a pálya, no és azt sem szabad elfelejteni, hogy övé az egyik legjobb gép a mezőnyben. A lényeg: majdnem három másodperccel előzte meg a második Besenyei Pétert.
„Elégedett vagyok a második hellyel olyannyira, hogy a vasárnapi versenyen is elfogadnám – mondta Besenyei Péter. – Persze ezúttal is győzelemre hajtok, de úgy tűnik, Mike ezúttal fölényben van. A kieséses rendszer misatt természetesen lehetnek meglepetések, arról nem beszélve, hogy az első ránézésre egyszerű pálya gyorsan repülve nagyon is nehéz, mert tele van szűk fordulóval. Ha az ember a határokat feszegeti, könnyen hibázhat.”
Maga a helyszín egyébként rendkívül különleges: London belvárosában, toronyházak között repülnek a pilóták. Érdeklődő is van bőven, Besenyei elárulta, hogy mielőtt rárepül a pályára, mindig körülnéz, hány érdeklődő figyeli a különleges légi versenyt.
Nos, a londoni, kvalifikáción több ezren voltak, a versenyre várhatóan tovább nő a nézőszám.