Melyiket választaná?

PÓSA ÁRPÁDPÓSA ÁRPÁD
Vágólapra másolva!
2007.07.24. 23:30
Címkék
Miközben a szurkoló otthon a tévéjén a magyar labdarúgó-válogatott Eb-selejtezőjét szeretné nézni, meg sem fordul a fejében, milyen bonyolult üzleti úton jut el hozzá a kép és a hang. Farkasokkal és hiénákkal – tisztelet a kivételnek – telített piaci labirintuson át kell az MLSZ vezetőinek megtalálniuk a leghatékonyabb, legjövedelmezőbb, ugyanakkor legbiztonságosabb ösvényt.

És Kisteleki Istvánék nincsenek egyedül ebben az embert próbáló kihívásban, más nemzeti szövetségek is eléggé tanácstalanok, és megannyi megoldást választanak a legjobb tudásuk szerint. Az MLSZ az elmúlt néhány évben két televíziós és egyéb marketingjogokkal kereskedő cég között őrlődött. A szerződéses partner előbb a német UFA (ma már Sport5) volt, majd a Matthäus-éra idején átmenetileg a svájci Kentaro lett, és most ismét a Sport5 van nyeregben.

A Kentaro meg peres úton támadja az MLSZ-t. Nehéz igazságot adni a vitázó felek bármelyikének is, mert bizonyos részletekben mindenkinek igaza van. Még a svájci bíróságnak sem lesz egyszerű feladata. A szurkolót viszont nem érdeklik ezek a részletek, őt legfeljebb két dolog foglalkoztatja. Az egyik: legyen közvetítés, és lehetőleg jó meccset nézhessen.

A másik: ha több pénze lesz az MLSZ-nek, talán javul valamicskét a magyar futball is. Közvetítés többnyire lesz, még ha csak a kisebb, nem mindenhol elérhető csatornákon is. Pénz? Amennyit az elmúlt hetekben az üggyel foglalkoztam, nagyjából bekerülhettem a témában legtájékozottabb top 10 ember közé, bár ez szemernyi örömmel sem tölt el.

Számomra a konklúzió egyszerű: a jelen vita két üzleti kör marakodása a közvetítési jogok mintegy 12.71 millió euróra becsült értékén. Ha az MLSZ megtehetné, hogy maga veszi kézbe a dolgok irányítását, hat év alatt nagyjából ennyit, azaz közel 3.2 milliárd forintot kereshetne. A két ajánlkozó felet talán érdemes lett volna megversenyeztetni a nagy döntések meghozatala előtt.

Mert van egy biztonságosabb ajánlat (Sport5), amelynek révén az MLSZ garantáltan szerez mintegy 6 millió eurót. És van egy picivel kockázatosabb, de jelentős késéssel érkező ajánlat (Kentaro), amely ugyanakkor 8.7 millió eurót is hozhatna. A szurkolókra bízom, hogy melyiket választanák. Miközben tudom, hogy ők csak jó magyar válogatottat szeretnének látni. Lehetőleg országos lefedettségű csatornán.
Legfrissebb hírek

Embert próbáló feladat elé néz Marco Rossi és válogatottja

Magyar válogatott
28 perce

Teo Hojc lett a Körmend edzője

Kosárlabda
34 perce

Szalai Gábor: Volt pozitívum, abból kell építkezni

Magyar válogatott
44 perce

Sebők Balázs reméli, hogy Finnországban új kezdetet vesz a pályafutása

Jégkorong
1 órája

Gazdag Dániel és Kerkez Milos elhagyta a válogatott keretét

Magyar válogatott
1 órája

„Emberi fal” – Robin Olsent dicsérik a svédek a magyarok elleni győzelem után

Magyar válogatott
1 órája

Pálfi Donát: Nem adom vissza a helyem senkinek!

Labdarúgó NB I
1 órája

„Az azzurri katasztrófája, összeomlás Norvégiában” – olasz sajtóvisszhang a háromgólos vb-selejtezős vereség után

Foci vb 2026
1 órája
Ezek is érdekelhetik