A nap most is kettejük külön csatáját hozta – de ezt az utóbbi időben már megszokhattuk. Először Benik Balázs vezetett, majd Turi Tamás, utóbb Benik visszavette az éllovas pozíciót, a nap végén mégis Turi hajthatta nyugodtabban álomra a fejét.
Egyszerűen hangzik, persze egyáltalán nem volt az.
Kezdődött azzal, hogy Turinak az első gyorsasági szakaszon nem volt hangosítása, úgyhogy az első kanyartól kezdve csak Tóth Imre kézjeleiből következtethetett, merre is kell fordulnia. Nem ilyen startról álmodtak, az biztos.
Elegük lett – melegük pedig már korábban is volt, hiszen tombolt a kánikula. Az autókban legalább 10-15 fokkal többet mutatott a hőmérő, mint a szabadban. Az ő részükről ez volt az egyetlen gubanc, mert hát időnként lecsúszni az útról (ami persze velük is megesett) ezen a viadalon szinte természetes.
Az azonban már egyáltalán nem, ami Benikkel történt. A pilóta egész nap kiegyensúlyozott, jó teljesítményt nyújtott, sorra nyerte a szakaszokat, ám a végén következett a feketeleves. A napi záró szakaszon tönkrement az üzemanyag-szivattyú a Focusban, s emiatt a 4.4 kilométeres gyorsasági minden egyes jobbkanyarjában szinte nullára lassult az autó. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez a szervizparktól néhány száz méterre történt, úgyhogy a csapat rögtön a célba érkezés után kezelésbe vehette a Fordot. Elveszett a nap során összegyűjtögetett előny, de a 2.7 másodperces különbség még így is ledolgozható – és Beniknek feltett szándéka, hogy ledolgozza – a vasárnapi hat szakasz során. Persze ehhez még Turinak is lesz egy-két szava…
„A verseny felén túl vagyunk, ebben a szaunában ez is eredmény – mondta a melegtől teljesen elcsigázott Turi. – A záró nap
sem lesz könnyebb, mint ez volt.”
A két éllovas mögött már jóval több mint egyperces hátránnyal következik a dobogó harmadik fokára pályázó Herczig Norbert, akinek ezúttal „csak” a második fokozattal gyűlt meg a baja – a visszaváltásnál nem akarta az igazságot
–, összességében azonban elégedett volt. A harmadik helyet ő is a nap vége felé vette át Aschenbrenner Györgytől, aki szintén váltógondokkal küszködött. Összességében az volt a tapasztalat, hogy nemcsak az embereket, az autókat is megviselte a nagy meleg: Spitzmüller Csaba Corollájából példának okáért a végére már dőlt az olaj és a füst (Borsi Gergő mögött a 6. helyen áll), ifjabb Érdi Tibor pedig csak úgy tudott elrajtolni az utolsó szakaszon, hogy a startvonalon áttolta, majd utána addig tuszkolta az Octaviát, míg végre nagy nehezen elindult. A hatodik hely elveszett, tizedik lett helyette.
A fent említett versenyzőknél is rosszabbul járt Turán Frigyes, Botka Dávid és Tagai Tamás – a toppilóták közül ők hárman búcsúztak időnek előtte technikai gondok miatt. Folytatás vasárnap hat gyorsasági szakasszal.