Ha szigorúan a számokat néz zük, akkor jelenleg 2–2 az állás a Benik Balázs kontra Turi Tamás különcsatában (az idei ralibajnoki szezon most már tagadhatatlanul ennek jegyében telik), hiszen legutóbbi kiesése után a Ford-pilóta most visszavágott: megnyerte a szombathelyi viadalt. Mindkettőjük neve mellett két-két győzelem áll, igaz, a további eredmények tekintetében egyelőre Turi a jobb, így előnye 14 pont az összetettben.
Benik számára nem kezdődött túl szerencsésen a hétvége: a csütörtöki teszten ugyanis tönkrement a Focusban a motor. A csapat azonnal telefonált Angliába, ám ott már csak egy olyan erőforrás volt, amely felújításra várt. Nem túl biztató kezdet… Ám azt mondják, ami rosszul kezdődik, az jól végződik, és ez Benikékre is igaz volt. A magyar bajnoki cím védője elsőként száguldott végig a pályákon, ami azt jelenti, hogy ő volt a „takarító”, ez azonban nem akadályozta meg abban, hogy nagyon gyors legyen. Az első szakaszon ugyan alaposan bele kellett taposnia a fékbe, mert egy gyerek átszaladt előtte az úton. Szerencsére senkinek sem esett baja az ijedtségen kívül. Nehéz lenne megmondani, a pilótának vagy a szaladgálónak dobogott hevesebben a szíve az eset után.
Beniknek ezután váratlan (vagy nem is váratlan?) ellenfele akadt: Aschenbrenner György két év után versenyzett újra murvás pályákon, és két év után megint itt, Szombathelyen. A Mitsubishi-pilótának mindig is feküdtek ezek a pályák (két éve nyert, bár utóbb technikai okok miatt kizárták), és most is szorongatta a bajnokot. Vezetett is az abszolútban jó néhány gyorsasági szakaszon keresztül, ám egy korai rajt miatt tíz másodperces büntetést kapott, és elúszott a siker. Pedig a hosszú egyenesekben olykor 20 kilométer per órával verte Benik WRC-jének végsebességét. Késő este érkezett a hír, hogy több pilótát, köztük Aschenbrennert is maga elé hívatott a felügyelőbizottság. Az esetleges kizárásokról lapzártánkig nem született döntés.
Az összetettben vezető Turi Tamás, Tóth Imre kettősnek ezúttal meg kellett elégednie a harmadik pozícióval, és bár a Skoda-sofőr számára csak a győzelem az elfogadható eredmény, azt ő is elismerte, hogy ez a 17 pont még jól jöhet a végelszámoláskor. Turi bevallotta: rajta múlt, hogy nem ért el jobb eredményt. Az első szakaszon megpördült, és nyolc másodpercet veszített, a nyolcadikon lefulladt az autója, és utána tíz másodpercig nem indult be.
A topkategória ralisai közül ifjabb Érdi Tibor eredetileg csak tesztelni akarta a Skoda Octaviát (ezen a versenyen autózott vele először), végül azonban a próba jobban sikerült, mint gondolta volna. Az abszolút negyedik hely remek. Szót kell ejtenünk Vizin László abszolút ötödik helyéről, amellyel az összetettben felzárkózott az abszolút harmadik pozícióba.