Nagyon észnél kell lenni – ez a legfontosabb, amit a szombathelyi versennyel kapcsolatban megjegyezni érdemes. Itt egyáltalán nincs lehetőség a hibázásra, rizikófaktornak elég (néha még sok is), hogy a technika ördöge bármikor közbeszólhat. A viadal specialitásairól Turi Tamást kérdeztük.
Miben más ez a verseny, mint a többi?
A három murvás futam közül ez az egyetlen, amely nem gyilkolja az autókat, és ezt nagyon szeretem benne. Míg a Duna-ralin és Veszprémben köves, sziklás pályákon autózunk, itt jó minőségű murva borítja az utakat. Tavaly a Skodák domináltak ezen a versenyen, a vébémenő Jan Kopeckyvel vívtunk nagy csatát, a tizenkét gyorsasági szakaszgyőzelem közül tizenegyen mi osztoztunk. Aztán végül egyikünké sem lett a végső diadal. Mi az utolsó kör elején kaptunk defektet, emiatt visszacsúsztunk a negyedik pozícióba.
Ha jól tudom, Kopeckyvel azóta is jó viszonyt ápol.
Igen, nagyon összebarátkoztunk: az egyik világbajnoki futamon összefutottunk, megismert, és örömmel üdvözölt.
(Turi azt szerényen elhallgatta, amit utóbb a közelben állók elmeséltek: Kopecky azonnal elmondta Francois Duvalnak, hogy Turi rendkívül gyors magyar pilóta, és bizony a vb-mezőnynek is meggyűlne vele a baja – a szerző.)
Mit szól hozzá, hogy az idén egy nap alatt lezajlik a szombathelyi viadal?
Sajnálom, hogy kimaradt a programból két olyan gyorsasági szakasz, amely kedvezett nekünk, amelyen előnyt tudtunk kovácsolni. De hát mindenkinek abból kell főznie, amije van, mi az első pillanattól kezdve százszázalékos teljesítményt nyújtunk, hogy rajtunk ne múljon a siker.
Nem gondolkodott azon, hogy talán egy kicsit tartalékolni kellene? Az összetettben huszonhárom pont az előnye Benik Balázzsal szemben, ez még taktikázásra is lehetőséget adhat.
Igen. Annak, aki tud versenyautóval lassan menni. Bevallom, ez nekem nemigen megy. Ha túlságosan óvatos vagyok, egyszerűen nem tudok maximálisan koncentrálni, és sokkal nagyobb a hibázási lehetőség, mint ha a saját tempónkban, gyorsan autózunk. Egy szó, mint száz: ezúttal is, mint mindig, győzni szeretnénk.
A Skoda Fabiával minden rendben van?
Új motort szereltek bele, elég sokat mentem vele, hogy bejárassam. Meghálálta a törődést, a teszten nagyon jól viselkedett.
Hogy bírja a meleget? A várható hőségre fel lehet készülni?
Talán ha az ember egész nyáron bundában jár. De a tréfát félretéve:
az összes nyári versenyen nagyon sokat iszunk, minden gyorsasági szakasz céljában kapunk üdítőt vagy vizet, szerintem legalább tíz litert biztosan benyakalunk fejenként. Szükség is van rá, hiszen még így is fogyok legalább három kilót minden nap végére.