Száguldás a Lánchídon

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2007.06.05. 23:11
Címkék
A két hónap múlva esedékes Magyar Nagydíj előtt jól fogynak a jegyek, a szakmai stáb ugyanúgy készül, mint az utóbbi években mindig, hogy sikeres futamot rendezhessen a Hungaroringen.

A Red Bull-istálló Formula–1-es versenygépe (több más autócsodával együtt) átszáguld a Lánchídon, Besenyei Péter műrepülő-pilóta a híd előtti alagútban vesz lendületet, hogy néhány méter múlva hajmeresztő mutatvánnyal a levegőbe emelkedjen, a fennállása 45. évfordulóját ünneplő Omega együttes pedig két koncertet ad a Hungaroringen – nem mondhatja tehát senki, hogy nem lesz hatalmas felhajtás a Formula–1-es Magyar Nagydíj kapcsán.

Az augusztus 5-i futamig ugyan még két hónap van hátra, az előkészületek már javában zajlanak. Eldőlt például, hogy nem marad folytatás nélkül az utcai show, amely tavaly a Dózsa György útra rengeteg érdeklődőt, a tévék elé pedig 204 millió (!) nézőt vozott. Ennél jobb reklám aligha kellett az országnak, hiszen a Hősök terét minden egyes felvételen tökéletesen lehetett látni. A viadal szervezői az idén még nagyobb dobásra készülnek: augusztus 2-án (a Formula–1-es hét csütörtökjén) a fővárosban lezárják az alagutat, a Lánchídat és a Roosevelt teret. Ezen az útvonalon először a Dakar-rali hazai résztvevői vonulnak fel, népszerűsítve a kéthárom év múlva esedékes budapesti rajtot, majd jönnek a régi idők sztárjai – Niki Lauda és Gerhard Berger – historic autóikkal, végül a Toro Rosso és a Red Bull F1-es versenygépe. Utóbbit Palik László, a Hungaroring Sport Zrt. elnöke vezeti, aki Besenyei Péterrel készül látványos manőverre. Miközben Palik áthajt a Lánchídon, Besenyei hurkot mutat be Edge 540-esével a híd körül. Többször, többen repültek már át a híd alatt, de ilyen mutatványra senki sem vállalkozott. Mint ahogy arra sem, hogy a hétméteres fesztávolságú gépével a kilenc méter széles alagútban vesz lendületet, hogy néhány méterrel később már a levegőből kápráztassa el a közönséget. Kilenc méter széles alagút, hét méter fesztávolságú repülőgép – mondhatnánk, őrült vállalkozás, Besenyei azonban a maga sajátos, visszafogott stílusában csak mosolyog a kétkedőkön.

Visszatérve még néhány szó erejéig a historic versenygépekre: 1968 és 1985 között gyártott Formula–1-es autókról van szó, amelyeket eddig csak a tavalyi spanyol viadal keretében láthatott a közönség, most azonban Frank Tamás alelnök meghívására, Bernie Ecclestone jóvoltából a Hungaroringre érkeznek. És ami még érdekesebb: régi, nagynevű pilóták vezetik majd őket, mint Lauda és Berger.

Ami a mogyoródi versenyre való készülődést illeti: a Hungaroringen megtartott sajtótájékoztatón (amelyen a Goldtribün előtt egy kamion platóján zenélt az Omega) elmondták: az idén is 600 tagú sportbírói gárda gondoskodik a verseny lebonyolításáról, a Pest megyei rendőrfőkapitányság ügyel a rendre, és a dobogósoknak járó díj újra herendi porcelán lesz. Névadó szponzor egyelőre nincs, de ez nem a magyarok hatásköre, hanem a jogtulajdonosé, amely Bernie Ecclestone cége. A jegyértékesítés a tavalyihoz képest időarányosan 15-17 százalékkal magasabb – a hírek szerint Robert Kubicának köszönhetően Lengyelországból különösen nagy az érdeklődés –, úgyhogy összességében jól állnak a rendezők.

A Hungaroring Sport Zrt. a nézők kényelme érdekében szerződést kötött a BKV-val (buszok és HÉV-járatok szállítják a látogatókat a pályára). A magyar rajongóknak immár évek óta lehetőségük van arra, hogy kedvezőbb áron juthassanak be a versenypályára – ez az idén sem lesz másként, hiszen a szervezők minél több hazai nézőt várnak.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik