Kétségtelen, az aszfaltos versenyeknek is megvan a szépségük, ám tagadhatatlan, hogy a vérbeli rali murvás pályákon zajlik. Ezen a talajtípuson sokkal szabadabban lehet autózni, sokkal több mindent megengednek maguknak a pilóták, hiszen itt van lehetőség korrigálni. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy bár a murvás viadalok sokkal látványosabbak – az autók gyönyörűen csúsznak a kanyarokban, és közben jó néhány kilónyi port csapnak az érdeklődő közönség arcába –, a versenyzőknek itt is észnél kell lenniük. Például hogy ne kapjanak defektet: ezeken a pályákon ugyanis előfordul, hogy nagyobb köveket fordítanak ki egymás elé, és ez veszélyes a gumikra. A küzdelem ezúttal is többesélyes, bár nyilván mindenki Benik Balázs és Turi Tamás újabb párharcára kíváncsi, arra, hogy ezúttal melyikük tud előnyt kovácsolni. Az összetettben három pont közöttük a különbség a címvédő Benik javára. A sorokat többen összekuszálhatják: ilyen a tavalyi viadalon másodikként érkező Spitzmüller Csaba (a győztes ifjabb Tóth János volt, aki most nem lesz ott a rajtnál), az új Subarut murván először kipróbáló Herczig Norbert vagy az utóbbi időben remek részeredményeket produkáló Turán Frigyes. A viadal pénteken 15.48 órakor kezdődik a dunaújvárosi prológgal, amelynek eredménye nem számít bele a verseny végeredményébe, ám rendkívül látványos. Az egész világon nincs túl sok olyan rali, amelyen egy város utcáit használják versenypályának. Dunaújváros ilyen, és bár a prológ idején a centrum néhány órára megbénul, a látvány, a népünnepély mindenért kárpótol.