A Paul Ricard-versenypálya nem tartozik a leggyakrabban használt teszthelyszínek közé, pedig szinte mindenféle felkészülésre alkalmas. Mivel a legközelebbi kollektív gyakorlásra csak júliusban kerül sor, Dél-Franciaországban ezen a héten nemcsak a következő, monte-carlói futamra készülnek fel, hanem az azt követőkre is. Az első két napon használt, 2D SC jelű változat rövid és technikás volt, azaz tökéletes próbahelyszín a Monacói GP-re.
A csütörtökön kijelölt, 5.1 kilométeres ring (az 1E jelű) viszont már hosszú egyeneseket és éles kanyarokat kínált a versenyzőknek, akik a júniusban rendezendő montreali futamra tervezett beállításaikat próbálgathatták. A csapatok többségénél a pilóták is váltották egymást, a Ferrarinál Kimi Räikkönen ült be Felipe Massa helyére, és a finn 1:28.833 perces idejével meg is szerezte az első helyet. A Spanyol Nagydíjat műszaki hiba miatt feladó ferraris maga mögött hagyta csalódottságát, és már arra készül, hogy 2005 után ismét nyerjen Monte-Carlóban.
Räikkönen versenymérnöke és egyik közvetlen munkatársa, Chris Dyer, aki évekig dolgozott Michael Schumacher mellett, és még mindig az összehangolódás fázisában jár a finnel, az autosport.com-nak adott interjújában az ellenfelek számára aggasztó nyilatkozatot tett.
„Bár kiválóan kezdtük a szezont, a Ferrari nem annyira erős, mint az elmúlt években – mondta Dyer négy versenyen elért három győzelem, négy pole pozíció és három leggyorsabb kör után. – Michael Schumacher, Ross Brawn és több mérnök távozása nyomot hagyott a csapaton, és hazudik, aki azt mondja, hogy nélkülük is ugyanolyan erős a Scuderia. A mostani gárda még a tanulófázisban jár, beleértve Kimit és azokat is, akik Ross helyére léptek. Ahogy elnézem a csapatot, senki sem dédelgeti az illúziót, hogy nem fontosak a távozók, és nincs rengeteg tennivalónk.”
A Ferrarinál a fenti mutatók ellenére is elégedetlenek, hiszen a McLaren 58–49-re vezet a konstruktőrök pontversenyében. A wokingi istálló ezüstnyilában csütörtökön már nem az egyéni vb-éllovas, az első két napon leggyorsabb Lewis Hamilton ült, hanem Pedro de la Rosa, aki héttizedes hátránnyal a nyolcadik helyen zárta a napot. (A második Scott Speed lett a Toro Rosso-Ferrarival, a harmadik pedig Heikki Kovalainen a Renault-val.)