A Formula–1 legizgalmasabb kérdése, hogyan alakul a McLaren-istállón belüli párharc a kétszeres világbajnok Fernando Alonso és újonc csapattársa, Lewis Hamilton között. Az e heti tesztelést kihagyó spanyol ugyan nyert már versenyt az idén, a világbajnokságban viszont az éllovas angolnak kettővel több pontja van úgy, hogy a legutóbbi két versenyen megverte csapattársát.
A háromszoros világbajnok Niki Lauda televíziós szakértőként testközelből figyelte az eddigi versenyeket, és elmondta, számára kísértetiesen hasonlít a McLarenben kialakult helyzet az 1984-esre, amikor ő és az ifjú Alain Prost alkotta az istálló versenyzőpárosát.
„Alonso helyzete ugyanolyan, mint az enyém volt huszonhárom évvel ezelőtt – mondta Lauda, aki akkor félpontos különbséggel (72–71.5) lett világbajnok. – Az előző szezonban John Watson volt a csapattársam, és nagyon kényelmes volt a helyzetem, mert ismertem, és tudtam, hogy simán le tudom győzni. Ám jött Alain, és az első versenyen megvert az időmérőn. A futamon kiestem, és a szállodában néztem végig, ahogy nyer. Tudtam, hogy gyorsabb nálam, ezért változtattam a hozzáállásomon, és amíg ő az időmérőre készült, én már a versenyre koncentráltam. Okosan tettem, mert világbajnok lettem. Ezt javaslom Alonsónak is, mert pusztán sebességgel nem tudja legyőzni Hamiltont.”
Lauda hozzátette, az ő helyzete annyival könnyebb volt, hogy a McLaren 1984-ben kiemelkedett a mezőnyből (143.5 pontja volt, míg a második helyezett Ferrari 57.5 pontot gyűjtött), most viszont a Ferrari legalább olyan erős. Az osztrák arra is rámutatott, hogy Alonsónak elsősorban jövőre lesz nehéz feladata, amikor Hamilton rutint is szerez. Alonsót tavalyi csapatánál, a Renaultnál is féltik, a csapat elöljárói szerint sohasem volt Hamiltonhoz fogható csapattársa, és a brit remeklése megtörheti a spanyolt.
Franciaországban Kimi Räikkönen zárta az élen a Paul Ricard-i tesztelés utolsó napját. A Ferrari finnje 1:28.624 perces idejével 17 ezreddel verte meg a Renault-t kormányzó Giancarlo Fisichellát. A szabályok szerint minden csapat egy autót indíthatott, és nagyon szoros volt a mezőny – a 11. Vitantonio Liuzzi csupán 1.37 másodperccel kapott ki a vb-4. Räikkönentől.