Benik Balázs egy kissé felizgatta magát, amikor kiderült, hogy a záró nap első körében tönkrement a Fordjában a középső differenciálmű, ami fennakadásokat okozott a váltó, a hajtásrendszer és a kézifék működésében. A szervizcsapat azonban megoldotta a gondot, ezek után pedig már senki és semmi sem akadályozhatta meg Beniket idei első győzelmének megszerzésében.
„Végigizgultuk a napot, de minden jó, ha jó a vége, és nekünk ezúttal jó volt – mondta Benik a célban. – Átvettük a vezetést a bajnokságban, de nagyon szoros a verseny.”
A második helyért Spitzmüller Csaba és Turi Tamás vívott kiélezett csatát (Aschenbrenner György technikai hiba miatt – a vízcső elszakadt – kiállni kényszerült a második helyről), hol az egyik volt előrébb, hol a másik. Turi „űridőket” produkált – az egyik szakaszon úgy adott több mint tíz másodpercet a komplett mezőnynek, hogy vizes volt a pálya, az ő autóján pedig slickgumik voltak… Ez sem volt azonban elég az üdvösséghez, mert az egyik szakasz rajtjában lefulladt a Fabia, és az idénynyitót megnyerő Turi annyi időt veszített, hogy elúszott a második hely. Más kérdés, hogy akár nyerhetett is volna, ha technikai hiba miatti késésért nem kap negyven másodperc büntetést szombaton.
Szóval, Spitzmüller végül legyőzte Turit, és megkaparintotta az ezüstös helyet. Mi tagadás, nagyon is ráfért már a siker. A finisben még rátett egy lapáttal, ismét önmaga volt, ahogyan fogalmazott: végre visszatért a raliba. A tavalyi hatalmas pécsi esés után ennek csak örülni lehet.
Ha már parádés hajrákról esett szó, a negyedikként végző ifjabb Érdi Tiboré is az volt: a 34. helyről zárkózott fel a negyedikre élete második első osztályú viadalán. A pilóta számára hatalmas élményt jelentett a verseny, a célban még el is pityeredett, csakúgy, mint édesapja, aki néhány éve maga is a győzelmekért küzdött a topkategóriában.
Folytatás négy hét múlva az idény első murvás futamával, Székesfehérváron.