Szombatra megérkezett az eső Monacóba, de csak délelőtt köröztek vizes pályán a pilóták, délután visszaállt a csütörtökön kialakult erősorrend. A McLaren-Mercedesek megfoghatatlanok voltak, Fernando Alonso és Lewis Hamilton között viszont szinte nem volt különbség.
A rajtelsőség azért lett a spanyol pilótáé, mert a záró tizenöt percben nem tartották fel anynyira, mint újonc csapattársát. A kvalifikáció első két részét megnyerő Hamilton Mark Webber mögé szorult, és legjobbnak induló köréből végül semmi sem lett. A futamot egymás mellől kezdhetik, de mivel a hosszú ívet leíró célegyenes végét Alonso jobban belátja, Hamiltonnak csak akkor lesz esélye az előzésre, ha világbajnok társa nagyot hibázik.
Kulcsfontosságú lesz a rajt, az eddigi négy futamot az nyerte meg, aki elsőként jött ki az első kanyarból, illetve kanyarkombinációból. Monacóban a legutóbbi három futamon a rajtelső diadalmaskodott, úgyhogy szinte minden Alonso mellett szól.
Ha viszont esik, megjósolhatatlan, mi történik majd a hercegségben, ahol legutóbb 1996-ban volt esős viadal. Akkor a 14. pozícióból rajtoló Olivier Panis nyert, nála hátrébbról még senki sem küzdötte fel magát az első helyre a Monacói GP-k történetében.
Kimi Räikkönen megdöntheti a rekordját, a finn az időmérő második 15 percének elején az uszodánál súrolta a szalagkorlátot, és bár szinte észrevehetetlen volt a kontaktus, a jobb első kerék felfüggesztése eltörött, a finn ugyanúgy leállt a Rascasseban, mint egy éve Michael Schumacher. Aztán Räikkönen elvergődött a boxig, de szerelőinek esélyük sem volt arra, hogy kijavítsák a sérülést.
Pedig Bernie Ecclestone, az F1 gazdasági irányítója Monacóban éppen arról beszélt, hogy szerinte Räikkönen biztosan könnyen feldolgozza majd barcelonai kiesését, és a nyárra visszakerül a pontverseny élére. Ahhoz, hogy a hercegségben elkezdje a felzárkózást, kaotikus versenyre lenne szüksége.
A Ferrari egyetlen reménye Felipe Massa maradt, de a legutóbbi három futam pole-ját megszerző brazil nem tűnt elég gyorsnak ahhoz, hogy megszorongassa az „ezüstnyilakat”. Végül harmadik lett, de mivel Massa a szokásokkal ellentétben a harmadik 15 percben megtankolva érte el legjobb eredményét, valószínűsíthető, hogy sokkal könnyebb az autója, mint a körülötte állóké.
Az eddigiekből kiindulva csoda kell a Ferrari-győzelemhez, de ha esik, még az is előfordulhat, hogy meglepetésember diadalmaskodik. A szombati szabadedzésen, vizes pályán a Spyker-Ferrarit kormányzó Adrian Sutil volt a leggyorsabb, ez mindent elmond a pálya kiszámíthatatlanságáról. ½