Szombat reggel fél nyolc, Egerszalók. Az út két oldalán alig lehet parkolóhelyet találni, ami azért meglepő, mert a pálya körülbelül három kilométerre van, arról nem beszélve, hogy a rali országos bajnokság első osztályú mezőnye több mint egy óra múlva rajtol az első szakaszon. Óriási az érdeklődés, és nemcsak ezen a pályán, a többiről is hasonló hírek érkeznek. Hömpölyög a tömeg, és folyamatosan érkeznek az emberek, több százan lehetnek minden kanyarban – hiába no, hosszú volt a téli szünet.
A versenyzők is érezték ezt, már alig várták a rajtot.
Főként Turi Tamás. Kíváncsi volt, a pénteki peches prológ után (kétszáz méterrel a rajt után minden előzmény nélkül kitört Fabiája jobb hátsó kereke) vajon végre számíthat-e némi szerencsére is. Ha szerencsére nem is, balszerencsére sem, és ez az ő esetében fél siker.
A 2004-es bajnok a hétből (egyet a hatalmas érdeklődés miatt, biztonsági okokból törölni kellett) hat gyorsasági szakaszt megnyert, és tetemes előnyt gyűjtött össze a záró nap előtt. Mindössze egyszer hibázott – egy kicsit lecsúszott az útról –, akkor is majdnem anyósa kerítésén „kopogtatott” be. Megúszta, és a nap nagy részében élvezte a száguldást. Ráfért már egy kis sikerélmény.
Előnye (25 másodperc) bizakodásra ad okot, bár egy másik magyar bajnok, a címvédő Benik Balázs üldözi, úgyhogy elkél az óvatosság. A Ford-pilóta rögtön az első szakaszon 14 másodperces hátrányba került, mert az egyik féktávon koszos volt az út, a Focus „megúszott” a poron, és az árokban kötött ki. A versenyző szokásának megfelelően nagyon önkritikus volt, és azt mondta, minden egyedül az ő hibája, de persze, mint minden baki, ez is többtényezős. Először is Benik mindössze tíz kilométert tudott tesztelni az autóval, amely beállításaiban, viselkedésében sokat változott tavaly óta, másodszor pedig ez még csak az idény eleje, kár lenne fölöslegesen kockáztatni.
Ami biztos: a bajnok nem adja fel, küzd majd a vasárnapi szakaszokon a győzelemért. „Turi
Tomiék eszméletlenül jól mennek, de mi is tudunk még gyorsulni” – mondta Benik, és ez
alighanem kifejezi, hogy a kettejük közötti meccs még nincs lefutva.
A harmadik helyen némi meglepetésre (nem is olyan nagyra) a többi World Rally Car-pilótát megelőzve Aschenbrenner György áll, aki a verseny előtt egy kicsit még aggódott amiatt, hogy a sok kihagyás (a tavalyi Budapest-ralin indult legutóbb) és kudarc (Fehérváron rommá törte a Mitsubishijét) nyomott hagyott a gyorsaságán. Utóbb kiderült, kár volt izgulnia. A két éllovas csatájába nem tudott beleszólni, de a harmadik helyét biztosan tartotta.
A további WRC-pilóták közül Herczig Norbert a negyedik, ő egyelőre próbálja megszokni Subaruját, amellyel a verseny előtt egy métert sem tett meg, majd pedig a kategóriában és az első osztályban az idén debütáló ifjabb Érdi Tibor következik. Ahhoz képest, hogy ez az első versenye, és nemcsak a légkört, a pályákat is szoknia kell, máris megállapítható, hogy a papája vehemenciáját és „bevállalósságát” örökölte.
A nézőknek tetszik, ez a legfontosabb.
A múlt év végi hatalmas bukása után lassanként felépülő Spitzmüller Csaba jól bírta erővel, sőt úgy tűnt, mintha a versenyzés még jót is tenne neki. Persze nem örült, amikor némi adminisztrációs hiba miatt tévedésből korai rajtot vett, meg annak sem, amikor az egyik szakaszon közvetlenül a start után kapott defektet, de számára a legfontosabb, hogy újra versenyautóban ül. Sokan szorítottak érte.
A rali vasárnap hat gyorsasági szakasszal fejeződik be.