„Nem tudtam, hogy mi történik, csak azt éreztem, hogy mindjárt felborulunk!”
Turi Tamás őszintén szólva nem így képzelte el az idénykezdetet. Alig több mint kétszáz métert tett meg a Start Autó-rali prológján a Skoda Fabiával, amikor az egyik kanyarban a magasba repült a jobb hátsó kerék, az autó átugrott a pálya kijelölésére használt betontuskón, ami lebontotta a versenygép jobb hátulját. Tóth Imre rutinos navigátorként rögtön kapcsolt, kiugrott az autóból, és élő ellensúlyként felállt a bal oldalára, hogy a kerék nélküli rész ne érjen le az aszfaltra további károkat okozva a futóműben és a karosszériában.
Utóbb kiderült, a pilóta maga is csak szenvedő alanya volt az eseményeknek – gyanútlanul próbált befordulni az ominózus kanyarba, aztán pedig már csak a végeredményt látta, hogy minden előzmény nélkül, tövestől kiszakadt a jobb hátsó kerék. Az okát egyelőre nem tudni, jó hír viszont, hogy a szabályok szerint ha az autó elkészül a szombati rajtra, a páros folytathatja a küzdelmet.
Turi őszintén reméli, hogy így lesz, hiszen éppen elég peches versenye volt már tavaly, nem hiányzik több. Az egyik szurkolója meg is jegyezte, igazán levetethetné már magáról a „rontást”. Ő meg csak széttárta a kezét. Mit tehetne még? Autót váltott (igaz, maradt a Fabia WRCnél, csak éppen egy másik csapattól bérli), új dizájnt készíttetett, újult erővel készült a szezonra. Persze abban is van valami, hogy ami ennyire rosszul kezdődik, az csak jól végződhet. Vasárnap meglátjuk, Turi esetében is igaz-e ez az állítás.
A Fabiákra egyébként is rájárt a rúd ezen a napon: Spitzmüller Csaba (aki a tavaly év végi borzalmas bukása után először indult versenyen) az estére már eléggé lehűlő aszfalton a hideg gumikkal megpördült (az vesse rá az első követ, aki nem csúszott meg legalább egyszer), jó néhány másodpercet veszítve ezzel. Ő azonban még mindig jobban járt, mint Vizin László, akivel a rajt előtt néhány órával még madarat lehetett volna fogatni annak köszönhetően, hogy végre versenykörülmények között is kipróbálhatja Subaru WRC-jét, a prológ startjánál viszont már nem volt ott. Valami komputerhiba adódott az Imprezával, és hiába utazott hazánkba a gyári csapat egyik mérnöke, ő sem tudta megmondani, mi a gond. Az autó egyszerűen csak nem indult be.
De hogy jó hírekkel is szolgáljunk: az idén is nagyon sok (óvatos becslések szerint is több mint tízezer) néző volt kíváncsi az 5.3 kilométeres körversenyre, és ennél csak még több rajongó várható az elkövetkező napokban.
A párosok (már akiknek nem volt gondjuk) ezúttal is fürödtek a népszerűségben: a szervizparkban csakúgy, mint a pályán vagy éppen az egri Dobó téren felállított rajtdobogón áthaladva.
A legboldogabb ezen a napon Turán Frigyes volt. A pilóta, aki most először próbálja ki magát a topkategóriában, vagyis a WRC-sek mezőnyében, és rögtön elsőre a leggyorsabb időt repesztette a prológon. „Szuper volt! Nagyon örülök! Annak meg pláne, hogy ugyanez a pálya szombaton még háromszor lesz” – ujjongott Turán, aki még azt is hozzátette, hogy egy apró hibát is elkövetett a prológon: túl szélesen fordult valamelyik kanyarban, és az egyik gumibála megdobta az autó hátulját. Így is nagy volt a különbség közte és a riválisok között, felvetődik a kérdés: mi lett volna, ha hibátlanul teljesíti a távot? A második helyen Aschenbrenner György végzett, őt követte az abszolút magyar bajnok Benik Balázs, akinek látványos manővereit vastapssal jutalmazta a közönség. A Ford-pilóta tisztában van vele, nem itt kell megnyerni a versenyt, inkább a nézőknek autózott. Az igazi küzdelem úgyis csak szombaton kezdődik. A Start Autó-rali első napján nyolc gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.