Az utóbbi majd húsz évben szinte elképzelhetetlen volt a rali országos bajnoki sorozat ifjabb Tóth János nélkül, ha pedig tíz-tizenkét évre szűkítjük az időtartamot, azt mondhatjuk, ebben a periódusban folyamatosan esélyesként állt rajthoz a versenyeken – ha nem is nyert, mindig ő volt az aktuális bajnok egyik legfőbb riválisa (kivéve a 2004-es esztendőt, amikor anyagi okok miatt kihagyta a szezont). Az idén ifjú Tóth úgy döntött: külföldön méreti meg magát – az újonnan életre hívott nemzetközi IRCsorozatban –, és csak egy (illetve jó esetben két) magyar bajnoki futamon áll rajthoz. Az egyetlen biztos hazai futamon, Miskolcon sem lesz azonban túl sok esélye a győzelemre, hiszen az idén Szuper2000-est vezet, ami 30-40 százalékkal gyengébb, mint a World Rally Carok.
Szóval „Janika” nélkül zajlik a bajnoki küzdelem, ez azonban nem jelenti azt, hogy ne ígérkezne hihetetlenül izgalmasnak a sorozat, hiszen nyolc World Rally Cart találunk az idénynyitó Start Autó-rali nevezési listáján, és azok pilótái közül gyakorlatilag bárki ott lehet a topon.
Bizonyos szempontból különös jelentősége lesz a hét végi viadalnak, hiszen az elmúlt hat évben az nyerte meg a bajnokságot, aki az idénynyitót. Benik Balázs és Turi Tamás már bizonyította gyorsaságát ezeken a szakaszokon, sőt utóbbi pilóta számára – egri lévén – hazai pálya. Ha tippelni kellene, egyértelműen kettőjüket neveznénk meg legfőbb esélyesként. Ám a ralisportban nemcsak az autók adottságai és a versenyzők gyorsasága, koncentráltsága mérvadó a végeredmény szempontjából, bizonytalansági tényezőként ott van még a technika ördöge is. Ám éppen attól szép a rali, hogy kiszámíthatatlan.
Ezért volt kíváncsi több mint százezer néző a tavalyi idénynyitóra, és ezért is számítanak körülbelül hasonló létszámra az idén is a rendezők.