Mi volt a véleménye Talmácsi Gáborról az első teszt, illetve az első versenye után?
Már a szezon előtti tesztek során is nagyon gyors és koncentrált volt. Rengeteg tapasztalata van, és most még ígéretesebb a szereplése, mint korábban.
Van valami, amiben jobb, mint a többiek?
Nagyon szabályos, precíz vezetési stílusa van, ami azért jó, mert minden pályán gyors lehet általa.
Miért esett éppen rá a választás tavaly év végén? Tudtuk, hogy ebben a szezonban jó esélye lesz a sikerre, főleg a mi remek Apriliánkkal. Biztos voltam benne, hogy ő sem hagyná ki ezt a lehetőséget.
Eddig elégedett a teljesítményével?
Teljesen. Eddig tökéletes.
Mit gondol a magyar vébé-bronzérmes jövőjéről? Mire viheti?
Ez az eredményektől függ. Ha az idén világbajnok lesz, talán átigazol a kettőötvenes mezőnybe, és egy napon talán kiköt a MotoGP-ben.
Tudom, hogy ez a kérdés talán túlságosan is korai, de ön szerint szüksége van a MotoGP-sorozatnak magyar világbajnokra?
Azt hiszem, inkább úgy kellene fogalmazni: Magyarország az, amelynek szüksége van magyar világbajnokra!
Úgy hallottam, önöknél nincs sorrend a pilóták között. Igaz ez?
Igen! Teljesen igaz. Nálunk az nyer, aki az adott versenyen a legjobb teljesítményt nyújtja.
Nem izgult, amikor a katari viadalon azt látta, hogy a két pilótája ádáz csatát vív egymással, és folyamatosan egymást előzgeti?
Számunkra nagyon fontos, hogy a csapat pilótái foglalják el az első–második helyet az élen, vagy talán a harmadikat is. Ők azért vannak ott a pályán, hogy nyerjenek, de mindig arra kérem őket, hogy a fair play szellemében motorozzanak. Azt szeretném, ha a pályán kívül barátok lennének annak ellenére, hogy a legnagyobb ellenfelek.
Két gyári Aprilia létezik.
Nagy különbség van az RSA és az RSW között? És ha Gábor akarná, kaphatna új RSA-t a szezon közben?
Olyat, amilyennel csapattársai mennek?
Gábor választotta az RSW-t, mert az már kipróbált, kiforrott technika, miközben az RSA még csak a szárnyait próbálgatja, még csak most kezd nagyon gyors lenni. De majd meglátjuk, mit hoz a jövő.
Nem is olyan régen ön is szerzett világbajnoki címeket ugyanebben a sorozatban. Nagyot változott azóta a világ?
Igen. Most minden sokkal, de sokkal drágább!
Melyik a nehezebb: versenyzőként harcolni a világbajnoki címért, vagy csapatfőnökként a pálya szélén izgulni fiaiért, akik a címért küzdenek?
Mindkettő nagyon izgalmas, de persze más-más okból. Az egyik sokkal személyesebb élményt nyújt, a másik viszont talán nagyobb feladatot, hiszen az egész csapattal törődni kell, a szervezéssel, a versenyzőkkel, nem csak saját magammal.
Mi volt a legnagyobb kihívás az életében?
Amikor megnyertem a legutolsó világbajnoki címemet.
Nosztalgiát érzek a hangjából. Kipróbálná magát a jelenlegi mezőnyben? Persze hogy kipróbálnám, de azt hiszem, már túl öreg vagyok ehhez. Pedig a nyolcszáz köbcentis versenygépek nagyon vagányak...
Na jó, nem fájdítom a szívét. Beszéljünk inkább kicsit a mostani versenyzőkről. Van a királykategória pilótái közt kedvence? Valentino Rossi. Az olasz mentálisan annyira erős, hogy ez újabb és újabb győzelmekhez segíti. Ez nagyon szimpatikus, ugyanakkor rendkívül hasznos tulajdonság a motorsportban.