Szalay Balázs januárban kilencedszer áll rajthoz a világ legnehezebb terepraliversenyén, a Dakar-ralin, és ahogyan azt az utóbbi három évben megszokhattuk, Bunkoczi László navigálja. Az autója viszont egy vadonatúj Opel Antara.
A 398 lóerôs, 5692 köbcentis Antara az Opel gyári csapatának ezüst-sárga színeit viseli
A 398 lóerôs, 5692 köbcentis Antara az Opel gyári csapatának ezüst-sárga színeit viseli
Alig több mint két hónap alatt készült el a csapat budapesti műhelyében a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős új versenygépe, az Opel Antara, amelyet szerda este mutattak be a Mammut 2 üzletházban, és amely január 6-án ott lesz a Dakar-rali lisszaboni rajtjánál.
Az autóban természetesen minden alkatrész vadonatúj, ám ilyen rövid idő alatt csak arra volt lehetőség, hogy a korábbi versenygép építésénél szerzett tapasztalatokat, fejlesztéseket használja fel a csapat – a nagyobb konstrukciós átalakításokat a 2007-es idényre tervezik.
Kiváltságnak számít, hogy az idén először a német Opel Motorsport engedélyezte Szalayék számára a gyári színek – vagyis az ezüst-sárga – használatát, sőt megtervezte az Antara külsejét és a versenyruhákat is. Ez azért nagy szó, mert eddig csak a gyári támogatású pilóták, például a német túraautó-bajnokságban, a DTM-ben induló opelesek részesültek ebben a „kegyben”.
Szalay szerint az autó megbízható és strapabíró – márpedig ennél fontosabb tulajdonság nincs a Dakaron, ugyanis ez a világ leghosszabb és egyben legnehezebb megbízhatósági autóversenye.
Az Opel Antara
Súly: 2150 kg (pótkerekekkel és 50 liter üzemanyaggal)
Szélesség: 1999 mm, magasság: 1886 mm, hosszúság: 4720 mm
Futómű: elöl független felfüggesztés, hátul merevhidas
Rugóút: elöl 250 mm, hátul 300 mm
Váltó: X-track szekvenciális, hatsebességes (speciálisan az Opel Antarába gyártva)
Benzintank: 450 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal)
Fogyasztás: 60 liter/100 km
Végsebesség: 186 km/óra, gyorsulás: 7.8 másodperc alatt 0–100 km/órára
Gumi: BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm
Felni: Speedline 16 collos magnéziumötvözet
Árbeli különbségek
Motor Utcai: 1 millió 790 ezer forint Verseny: 4 millió 202 ezer forint
Sebességváltó Utcai: 1 millió forint Verseny: 9 millió 776 ezer forint
Felni Utcai: 10 ezer forint Verseny (magnéziumötvözet): 150 ezer
Lengéscsillapító rugóval Utcai: 40 ezer forint Verseny: 400 ezer forint
Motorvezérlés Utcai: 500 ezer forint Verseny: 3 millió forint
Ajtó Utcai: 150 ezer forint Verseny (karbon-kevlár): 300 ezer forint