Marcus Grönholm tartja vezető pozícióját a Brit ralin. A két magyar versenyző közül a kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Bútor Róbert a 33. helyen áll, az első vb-futamán induló Fischer Dániel pedig újabb peches napon van túl, de folytatja.
AFP
Marcus Grönholmot senki sem közelíti meg a gyôzelemért folyó csatában
AFP
Marcus Grönholmot senki sem közelíti meg a gyôzelemért folyó csatában
A finnek kétszeres világbajnoka, Marcus Grönholm utolérhetetlen. A második nap után immár több mint egy perccel vezet az összetettben az idényzáró walesi viadalon (13 gyorsasági szakasz közül kilencet megnyert), ami azt jelenti, hogy ha a záró napon nem történik valami eget rengető (bár ilyen mértékű vezetésnél már csak technikai probléma jöhet szóba), akkor megszerzi idei hetedik futamgyőzelmét. Különösebb tétje már nincs ennek a sikernek, hiszen a világbajnoki cím korábban eldőlt (a kerékpárbalesetben vállsérülést szenvedő Sebastien Loeb ezt a futamot is kihagyta gyógyulása érdekében), viszont presztízsszempontból nagy jelentősége van.
Miközben Grönholm fölénye meglehetősen egyértelmű, mögötte elég érdekes a helyzet. A második helyen álló Petter Solberg már az első szakaszon elveszítette pozícióját, méghozzá azért, mert túlcsúszott az egyik kereszteződésben. Ez még nem lett volna nagy baj, legfeljebb kialakult volna egy jó kis csata közte és a helyét átvevő Manfred Stohl között, csakhogy a norvégok egyetlen világbajnoka ezután is elkövetett egy apró hibát. A sáros úton nekicsúszott egy kerítésnek, és a Subaru gyakorlatilag kezelhetetlenné vált. Így aztán Solberg majdnem egyperces hátrányba került az osztrák Stohllal szemben, ami már eléggé tetemes. A privát OMV-csapatban versenyző Stohl egyébként remek szériát produkál: az utóbbi két versenyen a dobogó harmadik fokára állhatott, és most jó esélye van arra, hogy eggyel előrébb lépjen.
A két magyar páros közül a Bútor Róbert, Tóth Imre duó áll jobban. A Suzuki Ignisszel közlekedő páros a 33. helyen áll az abszolútban, a kategóriában pedig a hetedik. Ez pontszerzést jelentene a junior világbajnoki mezőnyben, ám ott a szabályok szerint csak az állandó résztvevőket értékelik.
Szóval Bútor elégedett lehet magával (persze aki ismeri, az tudja, hogy sosem az), hiszen jó néhány pilótát megelőz, akik nemcsak egy-egy futamon indulnak évente, hanem az elitsorozat összes viadalán részt vesznek.
„A szombati pályák rendkívül sárosak voltak, és mivel én nem vagyok nagy barátja a sárnak, nem is élveztem annyira az autózást ezeken a szakaszokon, mint a péntekieken – mondta Bútor Róbert. – Semmi más célom nem volt, mint tartani a tempót, és biztonságit autózni. A Suzuki tökéletesen viselkedik, szerencsére én sem hibáztam, Imivel pedig tökéletes az összhang közöttünk. Pontosan tudja, hogy mikor kell visszafognia, és mikor kell gyorsabb tempóra sarkallnia. Most már az a fontos, hogy célba érjünk.”
A Fischer Dániel, Táborszki Attila páros ezen a napon sem volt túl szerencsés: az előző napi technikai gond miatt a mezőny végéről rajtolt, ennek megfelelően az első szakaszon két riválisát érte utol és előzte meg, a másodikon és a harmadikon pedig egyet-egyet. Ezután újabb probléma adódott: „egészségtelenül” magasra szökött az olajnyomás, amelynek következtében a duó kénytelen volt a szervizparkban maradni. A szuperraliszabálynak köszönhetően azonban vasárnap folytathatja a versenyt.
A záró napon négy gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.
Brit rali, a vb 16. futama, Cardiff Abszolút sorrend a 2. nap után: 1. Marcus Grönholm, Timo Räutiäinen (finn, Ford Focus WRC), 2. Stohl, Minor (osztrák, Peugeot 307 WRC) 1:18.8 perc hátrány, 3. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 2:08.7 p h., ...33. Bútor, Tóth I. (magyar, Suzuki Ignis S1600) 28:27.3 p h., ...98. Fischer, Táborszki (magyar, Ford Fiesta ST) 1:21:00.8 óra h.