Két magyar duó a rajtnál

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.12.01. 01:25
Címkék
A világbajnok Sebastien Loeb nem lesz ott az idényzáró Brit rali rajtjánál, két magyar versenyzőért viszont szoríthatunk: Bútor Róbert és Fischer Dániel kipróbálja, mire képes az elitben. Mindkettejük célja a tapasztalatszerzés.
Fischer Dániel és Táborszki Attila pályafutása során elôször vesz részt világbajnoki futamon
Fischer Dániel és Táborszki Attila pályafutása során elôször vesz részt világbajnoki futamon
Répa Kata
Fischer Dániel és Táborszki Attila pályafutása során elôször vesz részt világbajnoki futamon
Fischer Dániel és Táborszki Attila pályafutása során elôször vesz részt világbajnoki futamon
Fischer Dániel és Táborszki Attila pályafutása során elôször vesz részt világbajnoki futamon
Répa Kata
Fischer Dániel és Táborszki Attila pályafutása során elôször vesz részt világbajnoki futamon

A világbajnoki címek sorsa már korábban eldőlt (Sebastien Loeb a távollétében, Ausztráliában szerezte meg az egyéni trófeát, a Ford pedig a legutóbbi viadalon nyerte meg a gyártók versengését), úgyhogy túl nagy tétje nincs az idényzáró walesi viadalnak, presztízsokokból persze mindenki nyerni szeretne. Az utóbbi évek tapasztalata alapján erre jó esélye van Petter Solbergnek – az elmúlt négy viadalon ő diadalmaskodott –, bár az idei eredményei nem túl biztatóak. Az egyetlen norvég ralivilágbajnok azt mondja, ennek a versenynek igazából már nincs tétje, úgyhogy mindent egy lapra tesz fel. Aztán vagy bejön, vagy nem.
Legfőbb ellenfele a győzelemért folyó csatában ezúttal is Marcus Grönholm lehet, főleg annak tudatában, hogy a kerékpárbalesetben megsérülő Loeb a brit viadalon sem rajtol, inkább pihenteti a karját.

A magyar indulók közül Bútor Róbert és Tóth Imre a tesztek után elmondta: a pályák elég nehezek, gyakran változik a ritmusuk, gyors és lassú részek követik egymást úttöréssel, bukkanóval, ugratóval.

„Veszélyes levágni a kanyarokat, mert az út szélén nagyon sok éles kő van, amelyeken könnyű defektet kapni – mondta Bútor Róbert. – Az időjárás is elég szeszélyes, hol szakad az eső, hol eláll, a pályák pedig sarasak. A napi utolsó szakaszt nekünk mindig sötétben kell teljesítenünk, úgyhogy erre jobban odafigyeltünk, de a két pályabejárás kevés ahhoz, hogy elegendő támpontot tudjunk felírni.”

A Suzuki Ignist irányító Bútort tehát újabb kihívás várja: a szardíniai vb-futam után most teljesen más stílusú versennyel ismerkedik meg.
A másik magyar pilóta életében először vesz részt a nemzetközi ralielit versengésén: Fischer Dániel, vagy ahogy mindenki hívja, „Dani” 22 éves, és a feltörekvő ifjú nemzedék egyik rendkívül tehetséges tagja. Ford Fiesta ST-vel versenyez (először a Waldviertel-ralin vetette be ezt a gépet, amellyel utcahosszal megnyerte az N3-as kategória küzdelmeit), társa a rendkívül tapasztalt navigátor, Táborszki Attila lesz.

„Kíváncsi vagyok. Nem mondom, hogy nem izgulok, de ez így van rendjén – mondta Fischer Dániel a verseny előtt. – Mit várok a versenytől? Remélem, nem lesz technikai hibánk, és eljutunk a céldobogóig. Ha ez sikerül, már elégedett leszek.”

A Brit ralihoz, de már nem a magyarokhoz kapcsolódó hír, hogy az idén először kiadott Michael Park Trophyt a francia világbajnok navigátora, Daniel Elena kapta meg. Ahogyan arra talán sokan emlékeznek, Markko Martin navigátora, Michael Park a tavalyi walesi viadalon veszítette életét versenybalesetben, és az emlékére alapított díj minden évben a legeredményesebb, legelhivatottabb navigátort illeti meg.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik