A világbajnok Sebastien Loeb nem lesz ott az idényzáró Brit rali rajtjánál, két magyar versenyzőért viszont szoríthatunk: Bútor Róbert és Fischer Dániel kipróbálja, mire képes az elitben. Mindkettejük célja a tapasztalatszerzés.
Répa Kata
Fischer Dániel és Táborszki Attila pályafutása során elôször vesz részt világbajnoki futamon
Répa Kata
Fischer Dániel és Táborszki Attila pályafutása során elôször vesz részt világbajnoki futamon
A világbajnoki címek sorsa már korábban eldőlt (Sebastien Loeb a távollétében, Ausztráliában szerezte meg az egyéni trófeát, a Ford pedig a legutóbbi viadalon nyerte meg a gyártók versengését), úgyhogy túl nagy tétje nincs az idényzáró walesi viadalnak, presztízsokokból persze mindenki nyerni szeretne. Az utóbbi évek tapasztalata alapján erre jó esélye van Petter Solbergnek – az elmúlt négy viadalon ő diadalmaskodott –, bár az idei eredményei nem túl biztatóak. Az egyetlen norvég ralivilágbajnok azt mondja, ennek a versenynek igazából már nincs tétje, úgyhogy mindent egy lapra tesz fel. Aztán vagy bejön, vagy nem. Legfőbb ellenfele a győzelemért folyó csatában ezúttal is Marcus Grönholm lehet, főleg annak tudatában, hogy a kerékpárbalesetben megsérülő Loeb a brit viadalon sem rajtol, inkább pihenteti a karját.
A magyar indulók közül Bútor Róbert és Tóth Imre a tesztek után elmondta: a pályák elég nehezek, gyakran változik a ritmusuk, gyors és lassú részek követik egymást úttöréssel, bukkanóval, ugratóval.
„Veszélyes levágni a kanyarokat, mert az út szélén nagyon sok éles kő van, amelyeken könnyű defektet kapni – mondta Bútor Róbert. – Az időjárás is elég szeszélyes, hol szakad az eső, hol eláll, a pályák pedig sarasak. A napi utolsó szakaszt nekünk mindig sötétben kell teljesítenünk, úgyhogy erre jobban odafigyeltünk, de a két pályabejárás kevés ahhoz, hogy elegendő támpontot tudjunk felírni.”
A Suzuki Ignist irányító Bútort tehát újabb kihívás várja: a szardíniai vb-futam után most teljesen más stílusú versennyel ismerkedik meg. A másik magyar pilóta életében először vesz részt a nemzetközi ralielit versengésén: Fischer Dániel, vagy ahogy mindenki hívja, „Dani” 22 éves, és a feltörekvő ifjú nemzedék egyik rendkívül tehetséges tagja. Ford Fiesta ST-vel versenyez (először a Waldviertel-ralin vetette be ezt a gépet, amellyel utcahosszal megnyerte az N3-as kategória küzdelmeit), társa a rendkívül tapasztalt navigátor, Táborszki Attila lesz.
„Kíváncsi vagyok. Nem mondom, hogy nem izgulok, de ez így van rendjén – mondta Fischer Dániel a verseny előtt. – Mit várok a versenytől? Remélem, nem lesz technikai hibánk, és eljutunk a céldobogóig. Ha ez sikerül, már elégedett leszek.”
A Brit ralihoz, de már nem a magyarokhoz kapcsolódó hír, hogy az idén először kiadott Michael Park Trophyt a francia világbajnok navigátora, Daniel Elena kapta meg. Ahogyan arra talán sokan emlékeznek, Markko Martin navigátora, Michael Park a tavalyi walesi viadalon veszítette életét versenybalesetben, és az emlékére alapított díj minden évben a legeredményesebb, legelhivatottabb navigátort illeti meg.