Valentino Rossi az ugratókon sem kímélte a Subarut
Valentino Rossi az ugratókon sem kímélte a Subarut
Valentino Rossi fejlődőképes. Igaz, hogy a hétszeres gyorsaságimotoros-világbajnok az első nap után mindössze a 24. helyen áll, ám folyamatosan javul. A versenyben Marcus Grönholm vezet.
A világbajnoki sorozat utolsó előtti futamának egyik legfőbb érdekessége kétségkívül Valentino Rossi szereplése. A 27 éves Yamaha-pilóta másodszor szerepel vb-futamon (először 2002-ben a Brit ralin indult) – ezúttal egy Subaru Impreza WRC-t állított csatasorba. Bár a 24. pozíció nem egészen az, amihez ő hozzászokott, de nem volt csalódott miatta, hiszen még csak tanulgatja a rali fortélyait. Ráadásul délelőtt teljesen új kihívással találta szembe magát: nedves pályákon kellett autóznia a murvás erdei utakon, ami egy pályaversenyző számára teljesen idegen terep.
Rossinak aztán délután, amikor már felszáradt a pálya, jobban ment a száguldás. Ez az időeredményekben is megmutatkozott: a leghosszabb, 43 kilométeres szakaszon két percet (!) javult délelőtthöz képest.
„Jobb időjárási viszonyok, nagyobb tapadás, száraz utak – délután határozottan jobban élveztem az autózást, mint délelőtt. Nincs összehasonlítási alapom, és nem akartam mindjárt az elején túl sokat kockáztatni, hiszen a rali teljesen más, mint a motorsport. Például a negyvenhárom kilométeres szakasz olyan hosszú volt, mint nálunk egy verseny. Nem volt könnyű végig koncentrálni. De élvezem, és ez volt a cél.”
Rossi egyelőre csak az elemekkel küzd, és tapasztalatokat gyűjt, ám természetesen a világbajnoki pontokért is zajlik a küzdelem, amely ráadásul rendkívül érdekes. Marcus Grönholm a pénteki összes gyorsasági szakaszt megnyerte, és több mint fél perccel vezet csapattársa, Mikko Hirvonen előtt. Ha ez így marad a végéig, a Ford-csapat biztosan megszerzi a gyártó-világbajnoki címet.
Új-Zéland-rali, a vb 15. futama, Hamilton Abszolút sorrend az első nap után: 1. Marcus Grönholm, Timo Räutiäinen (finn, Ford Focus WRC) 1:31:58.0 (átlag: 85.9 km/óra), 2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 31.2 másodperc hátrány, 3. Sordo, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) 1:16.2 p h.