A Miskolc és Kazincbarcika közötti 153.5 kilométeres szakasszal kezdetét vette az idei magyar kerékpáros körverseny. Az első etapot egy hosszú szökés után a cseh Martin Riska nyerte, aki ezzel természetesen az összetettben is az élre állt.
Jogos az öröme ? a cseh Martin Riska nyerte meg a Magyar körverseny elsô szakaszát, így övé a sárga trikó
Jogos az öröme ? a cseh Martin Riska nyerte meg a Magyar körverseny elsô szakaszát, így övé a sárga trikó
Korán kezdődött a nap a kerékpárosoknak, hiszen a többség már reggel nyolckor talpon volt, sőt néhányan még egy könnyebb tréninget is beiktattak szerda délelőttre. A májgombócleves, milánói, bukta menü elfogyasztása után pedig már készülődhettek is a két órai rajtra, amelyre Miskolc egyik kollégiuma – az Uni Hotel – előtt került sor. Az épületet egyébként nemrégiben újították fel, így a diákokat vagy éppen a versenyzőket az általános kollégiumi viszonyokhoz képest szokatlanul jó körülmények fogadták, talán nem véletlenül nevezik az ilyen kollégiumokat a diákok „luxusbörtönnek.”
Miután a bringások az úgynevezett lassú rajtot követően elhagyták Miskolcot, magyarországi versenyeken ritkán látható nagy tempóra kapcsoltak, s ennek következtében a lengyel Pavel Wolny hat kilométer után leszakadt. Ezért kár volt eljönnie, de reméljük, a borsodi táj azért elnyerte a tetszését… Nem a tempó volt azonban az egyetlen szokatlan jelenség, feltűnt ugyanis egy sárga színű neutrálautó, ami megszólalásig hasonlított a Tour de France-on látható gépjárműre. Kiemelendő továbbá, hogy nevezzük bár Tour de Hongrie-nak (ezt a viadalt nyerte tavaly Lengyel Tamás), vagy csupán egy átkeresztelt borsodi Tournak (amelyet pedig az ukrán Jurij Metlesenko) a versenyt, elvitathatatlan dicséret illeti a szervezőket, hiszen hazánkban ritkán láthatunk ilyen nagyszámú – 119 versenyző állt rajthoz – mezőnyt, amelynek ráadásul az erősségére sem lehetett panasz.
Igaz, a dicséret mellé egy kis feddés is jár, hiszen a szakasz közepén egy jobbkanyart eltévesztett a főmezőny, de szerencsére csak mintegy ötven méterrel mentek túl a megfelelő leágazáson, így egy gyors viszszafordulás után már folytathatták is a szökevények üldözését…
A szökevényekét, akik bő harminc kilométer után léptek meg a mezőnytől, és harcoltak ki ötperces előnyt, amely egy ideig ugyan stagnált, ám az üldözőboly száz kilométer után inkább a frissítéssel volt elfoglalva, így a fór közel tíz percre nőtt. A szökevények csoportja végül több részre szakadt, a győztes Martin Riska lett, nyomában a szlovákiai, de magyar csapatban versenyző Remák Zoltánnal.
Az őket követő ötös bolyban pedig ott tekert még a mieink közül Ivanics Gergely és Szekeres Csaba is, és mivel a hét szökevény igen nagy előnyre tett szert, nem elképzelhetetlen, hogy a későbbi győztes is közülük kerül ki.
Mondhatjuk, csak bemelegített a mezőny a nagy hegyekre, hiszen a csütörtöki etapon négy emelkedővel is meg kell küzdenie, amelyek közt két első kategóriás is található. Igaz, a főmezőny kilencperces hátránnyal ért be, ezt pedig nehéz nehéz lesz ledolgozni.
DCG Tour – Tour de Hongrie – 33. Magyar Kerékpáros Körverseny 1. szakasz. Miskolc–Kazincbarcika (153.8 km): 1. Martin Riska (lengyel, PSK Whirlpool) 3:36:29, 2. Remák Zoltán (szlovákiai, P-NÍVÓ Betonexpressz) azonos idővel, 3. Jirí Korbel (cseh, Austria Denzel Cliff) 2 másodperc hátrány. A összetett állása: 1. (sárga trikóban) Riska 3:36:19, 2. Remák 4 mp h., 3. Korbel 6 mp h. A gyorsasági pontversenyben: 1. (zöld trikóban) Riska 10 pont, 2, Remák 6, 3. Korbel 4. A hegyi pontversenyben: 1 (pöttyös trikóban) Remák 17 pont, 2. Dmitro Novosad (ukrán, SK Nikolaev) 15, 3. Riska 9