A Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós kettős idei első futamgyőzelmét aratta a vadonatúj Mitsubishi Lancer WRC-vel, megelőzve az összetett pontversenyben élen álló ifjabb Tóth Jánost.
Danis Barna
Kazár Miklós (balra) és Spitzmüller Csaba elôször nyert versenyt a vadonatúj Mitsubishi Lancerrel
Danis Barna
Kazár Miklós (balra) és Spitzmüller Csaba elôször nyert versenyt a vadonatúj Mitsubishi Lancerrel
Spitzmüller Csaba úgy örült, mint egy kisgyerek. Igazából szólni sem nagyon tudott, csak mosolyogva tűrte, hogy mindenki az ő vállát veregeti, mintha éppenséggel kötelező volna. Az egész napi forróságtól teljesen kitikkadt, locsolta magára az ásványvizet, de attól azért kicsit ő is meghatódott, amikor a Mitsubishi Motorsport japán nagyfőnöke, Torii Asao – kifejezetten az ő kedvéért utazott ezen a hétvégén hazánkba – kezet fogott vele, és azt mondta: „Jó munka volt!” – Az utolsó előtti szakaszon ing-gatya leszakadt rólam, úgy hajtottam a Mitsubishit. Még most is remeg a kezem, ha rá gondolok” – sóhajtott a célban Spitzmüller.
Megmérkőztek
Mérlegre tettük szombat reggel a élmezőny nagy részét – egyesével ráálltak egy szobamérlegre. Arra voltunk kíváncsiak, mennyit veszítenek a súlyukból ilyen forró napon. Meglepő, de a legtöbbjüknél nem volt nagy a különbség. Az is igaz persze, hogy saját bevallásuk szerint 10-15 liter folyadékot megittak fejenként. Lássuk, ki mennyit veszített a súlyából!
Spitzmüller Csaba
1 kg
Ifjabb Tóth János
1.5 kg
Turi Tamás
0 kg
Botka Krisztián
3 kg
Bútor Róbert
0 kg
De menjünk csak sorjában!
Már kora reggel 26 fok volt Veszprémben. És mi jön még ezután? – tehették fel a kérdést a ralimezőny tagjai. Nos az jött, hogy Benik Balázs nem tudta elhagyni a reggeli szervizparkot. A csapat tette a dolgát, a pilóta készülődött az első gyorsasági szakasz rajtjához, amikor kiderült: az éjszaka folyamán elfolyt szinte az összes üzemanyag. Mintha egy bombát dobtak volna a szervizzónába, olyan felbolydulás kerekedett.
A bajnoki címre is esélyes pilóta még győzködte egy ideig a csapatot arról, hogy nem lesz baj, csak engedjék rajtolni, de semmi esélye sem volt. Fennállt ugyanis a veszélye annak, hogy egy óvatlan pillanatban a Ford porig ég, ezt pedig nem kockáztathatta senki.
Egy ideig volt rá esély, hogy a másik bajnokaspiráns is így jár. Ifjabb Tóth János a második gyorsasági szakaszon ugratott egy hatalmasat, aminek következtében navigátorának, Bahor Beának fájdalom nyilallt a vállába. Attól kezdve nem tudta jobbra fordítani a fejét, de ami még ijesztőbb, nem sokkal később kezdte pokoli rosszul érezni magát. Konkrétan a hőguta tüneteit produkálta, szédült, felfordult a gyomra, alig bírt kikecmeregni a Peugeot-ból. A versenyorvos a szervizparkban hű társául szegődött, próbált javítani az állapotán, de azt persze nem tanácsolta, hogy hagyja abba a versenyzést. Egy sportolónak nem lehet ilyet mondani.
Ifjabb Tóth János azt mondta, az egészség a legfontosabb, ha muszáj, hát kiáll, de erre végül nem volt szükség. Így alakulhatott ki izgalmas csata az élen. Szabó Gergő óriási meglepetésre megnyerte az első gyorsasági szakaszt. Úgy tűnt, érik a vaskos meglepetés, ám a technika ördöge beleszólt Szabó teljesítményébe. Először lassú defekt miatt került majd egyperces hátrányba, majd a kormányszervó mondta be az unalmast, úgyhogy a végén néha már a navigátora, Benics Kálmán volt kénytelen sebességet váltani, sőt a kormányt is együtt tekerték. Szabó visszacsúszott a negyedik helyre, miközben az élen Spitzmüller Csaba az utolsó előtti gyorsaságin gyakorlatilag eldöntötte a versenyt. Tíz-egynéhány másodpercet vert a bajnoki címvédő ifjabb Tóthra, és ez elegendőnek bizonyult a végelszámoláskor is.
A dobogó harmadik fokára Turi Tamás állhatott, aki szintén nem volt túl jó állapotban. Főként a hőség miatt – nem győzte a nyakába morzsolni a jégkockákat, mert az autóban a hőmérséklet gyakran a 70 fokot is elérte.
Meg kell még említenünk a Tagai testvérpárt, amely az ötödik helyen teljesítette az autót és embert egyaránt próbára tevő viadalt. Az idén először versenyeztek együtt, mert Róbert gerincét tavaly ősszel megműtötték, és mostanra került olyan állapotba (persze az orvosok nem konkrétan a raliterápiát javasolták), hogy visszaüljön a versenyautóba. Egy defekttől eltekintve úgy közlekedtek ők ketten, mint akit ezer ördög űz. Öröm volt nézni.
OMV Veszprém-rali, az ob 5. futama Abszolút végeredmény (nem hivatalos): 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Pacotti Motorsport, Mitsubishi Lancer WRC) 1:24:25, 2. ifj. Tóth, Bahor (JRT, Peugeot 307 WRC) 18.3 másodperc hátrány, 3. Turi, Tóth I. (Turi Rally Team, Skoda Fabia WRC) 1:31.9 p h.
Az ob állása 5 verseny után Abszolút sorrend: 1. ifjabb Tóth János, Bahor Bea 90 pont, 2. Benik, Varga (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 62, 3. Spitzmüller, Kazár 59
Következik (augusztus 11–13.): Michelin Budapest-rali, az ob 6. futama
Kategóriák, különcsaták
A8. Turán Frigyes zsinórban a harmadik győzelmét aratta az idén, ami azt jelenti, hogy az összes murvás versenyt megnyerte.
N-csoport. Elek István 2003 júliusában nyert utoljára versenyt, most azt mondta, az autója nem szereti a hőséget, mégsem volt gondja vele.
Szuper1600. Bútor Róbert ismét a régi időket idézte – már ami a fölényes sikert illeti. Egyébként nem volt könnyű napja, az utolsó előtti gyorsasági szakasz után iszonyúan fájt a keze, mert az autóban nem volt szervó, így erőből kellett megoldani az irányváltásokat.