Nicky Hayden Hondájával a harmadik szabadedzésen utolérhetetlen volt
Reuters
Nicky Hayden Hondájával a harmadik szabadedzésen utolérhetetlen volt
Sokadik alkalommal igazolódott be, hogy a világ első számú autós sorozata, a Formula–1, és a világ első számú motoros vb-szériája, a MotoGP között óriási a különbség. Az F1-gyel ellentétben a MotoGP-nek a jövőben nem lesz egyetlen gumiszállítója, s az autósokkal ellentétben a motorosok amerikai sztárokkal is dicsekedhetnek.
Pedig a Formula–1-hez hasonlóan a MotoGP-ben is megvolt az esélye annak, hogy 2007-től csak egyetlen gumigyár képviseltesse magát a sorozatban. A MotoGP-ben jelen lévő három gyártó, a Michelin, a Bridgestone és a Dunlop azonban hét hónapos tárgyalássorozat után mégis megállapodott egymással, aminek eredményeképp a minél alacsonyabb költségek érdekében 2007-től új szabályok lépnek életbe. Megszűnnek a gumigyártók tesztcsapatai. Egy gyár csak két kijelölt pályán tesztelhet, egy évben csak hat háromnapos gumitesztet tarthatnak a vb-pilótáknak. Az egyes nagydíjakon csak meghatározott menynyiségű gumit lehet használni, fejenként 31 gumit: 14 elsőt és 17 hátsót.
A gumiszabály változása az egyetlen újdonságot jelenti az Amerikai GP-n, hiszen akárcsak tavaly, idén ismét óriási az amerikai fölény Laguna Secában. Sőt. Az idei három szabadedzésen még gyorsabbak voltak az amerikaiak, mint az előző esztendőben. Hiszen amíg az elmúlt szezon versenyén csak két szabadedzésen voltak elsők, addig az idén tripláztak. Az 1. és a 2. szabadedzésen a vb legkisebb csapata, a Team Robert bukósisakosa, Kenny Roberts Jr. volt a legjobb, míg a 3. szabadedzésen a vb legnagyobb alakulata, a Repsol Honda Team pilótája, Nicky Hayden volt utolérhetetlen.
Amerikai Nagydíj, a MotoGP 11. futama, Laguna Seca 2. szabadedzés: 1. Kenny Roberts Jr. (amerikai, KR211V) 1:23.859, 2. Hayden (amerikai, Honda) 1:24.125, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:24.194 3. szabadedzés: 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 1:22.843, 2. Roberts Jr. 1:23.038, 3. Stoner (ausztrál, Honda) 1:23.248