Sok gond volt a 10. Amerikai Nagydíj előtt. Egészen áprilisig úgy tűnt, hogy nem is rendezik meg a tengerentúli viadalt, mert a Laguna Seca-i pálya tulajdonosai a vb-t rendező spanyol Dorna kérése ellenére nem akarták átalakítani a pályát és annak környékét a biztonsági előírásoknak megfelelően. A huzavonának akkor lett vége, amikor Carmelo Ezpeleta, a Dorna főnöke azzal fenyegetőzött, hogy elveszi a kaliforniai pályától a versenyt. Ekkor megfeszített és költséges munkába kezdtek az amerikaiak. Alig három hónap alatt 9 millió dollárt költöttek el, és olyan pályát alakítottak ki, amely teljesen megfelel az előírásoknak. A 3610 méteres pályát teljesen újraaszfaltozták, és sok helyen új alapot is készítettek. Öt kanyarban kiszélesítették a bukótereket, a vízelvezető rendszert felújították, míg két kanyarban a pályát szegélyező töltéseket és betonkerítéseket elhordták, illetve lebontották.A pályát így egyből átvette a vb biztonsági felelőse, a korábbi 500-as világbajnok Franco Uncini, míg a pilóták bizottsága is elismerően szólt az intézkedésekről. A hét elején mégis úgy tűnt, hogy lehetnek problémák. A vb felszereléseit szállító két óriásgép ugyanis meghibásodott. A szerelők gyorsan dolgoztak és 18 órás késéssel a németországi Sachsenringről megérkezett minden Laguna Secába. Ahol az új aszfalton az első szabadedzésen némi meglepetésre az a Kenny Roberts Junior volt a leggyorsabb, aki tavaly több mint egyperces hátránnyal csak a 14. lett.Az Egyesült Államok Nagydíja, a MotoGP 11. futama, Laguna Seca
1. szabadedzés: 1. Kenny Roberts Jr. (amerikai, KR211V) 1:23.951, 2. Edwards (amerikai, Yamaha) 1:24.310, 3. Stoner (ausztrál, Honda) 1:24.360