Az ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettős kezdheti lélektani előnyben a Veszprém-rali szombati versenynapját, de a hétszeres bajnok nem dőlhet hátra a versenyzőülésében, mivel mindössze két tized másodperccel vezet Spitzmüller Csaba, illetve 3.1 másodperccel Benik Balázs előtt.
Mirkó István
Ifjabb Tóth János árgus szemekkel nézi az autóját ? eddig minden rendben vele
Mirkó István
Ifjabb Tóth János árgus szemekkel nézi az autóját ? eddig minden rendben vele
Pedig ifjabb Tóth János kvázi „megígérte”, hogy nem fog nyerni a péntek esti két szuperspeciálison! Azt mondta, bár a pálya hetven százaléka aszfalt, ő bizony nem kockáztatja meg, hogy defektet kapjon, úgyhogy murvás talajra való gumit tesz fel, aminek következtében valószínűleg nem ő örülhet a nap végén. Nos, egy hétszeres bajnok is tévedhet, de ennek a tévedésnek most kivételesen örült.
Noha az első szuperspeciálison eléggé visszafogottan rajtolt, és kapott is jó néhány másodpercet legfőbb riválisától, Benik Balázstól, a második körben revánsot vett, és bár a pályán korlátozottak voltak a látási viszonyok (úgy is mondhatnánk, hogy iszonyú, átláthatatlan por volt), ifjabb Tóth győzni tudott a második körben. Utóbb kiderült, az összetettben is az élre állt, ám nem megnyugtató az előnye, hiszen a vadonatúj Mitsubishi Lancer WRC-vel autózó Spitzmüller Csaba két tizedmásodperccel (!) lemaradva követi.
A fent említett három úriember között hatalmas csata várható szombaton, és a top trió kiegészülhet még Turi Tamással (akinek pénteken nem úgy „szólt” a Skodája, ahogy kellett volna), Szabó Gergővel (ő végre újra az elitkategóriában indul egy Ford Focus WRC-vel), valamint Tagai Tamással (a pilóta mellett újra testvére, Róbert ül, aki felépült gerincsérüléséből).
Izgalmakban tehát várhatóan nem lesz hiány, főleg ha figyelembe vesszük, hogy Veszprémben egy nap alatt lezajlik minden, így nincs lehetőség arra, hogy az esetleges hibákat korrigálják.
Ezért mondta a versenyzők többsége, hogy a pénteki szakaszokon nyerni nem lehet, veszíteni viszont annál többet. Nos, a Szuper1600-as kategóriában az utóbbi két versenyen parádésan autózó Kakuszi Zsolt tudna erről mesélni. Bár a rajt előtt ő is azt mondta, hogy „megtiszteli” a rizikós részeket, ez végül nem jött össze. Rögtön az első körben a híd lehajtójánál megcsúszott, és lebillent az emelkedőről. A rescue-autó kihúzta, és bár lógott a Volkswagen orra, folytatták a száguldást. A pechet azonban nem követte szerencse, sőt inkább a szegény embert még az ág is húzza mondás érvényesült, mert a második körben meg felcsapódott a motorháztető, és betörte a szélvédőt.
Kakusziék persze villámgyors szerelésbe kezdtek, arról azonban a felügyelőtestület dönt, hogy indulhatnak-e szombaton, hiszen az első napi két szakasz beleszámít a versenybe, így elvileg saját erőből kell teljesíteni, az „idegen segítség” nincs engedélyezve.
Ha már a kategóriáknál tartunk, meg kell említenünk, hogy a Szuper1600-asok közül Bútor Róbert volt a leggyorsabb a fehér Suzukival, az N-csoportból pedig Matics Mihály emelkedett ki.
A bemelegítésen tehát túl vannak a párosok, jöhet az igazi verseny, amely során hét gyorsasági szakaszt teljesít a mezőny. Lesz köztük 25 kilométeres is, ami hazai viszonylatban igazán hosszúnak számít, és amely során azért bőven lehet előnyt kovácsolni…
OMV Veszprém-rali, az ob 5. futama Abszolút sorrend 2 gyorsasági szakasz után: 1. ifjabb Tóth János, Bahor Bea (JRT, Peugeot 307 WRC) 4:59.0, 2. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Mitsubishi Lancer WRC) 0.2 másodperc hátrány, 3. Benik, Varga (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 3.1 mp h.