Juan Pablo Montoya távozik a McLaren-Mercedestől, a hét végi Francia Nagydíjon már az istálló tesztpilótája, Pedro de la Rosa ül helyette Kimi Räikkönen csapattársaként az ezüst- nyíl versenyzőülésében.
Imago
Pedro de la Rosa (balra) tesztpilótából versenyzôvé lép elô Juan Pablo Montoya (jobbra) távozása miatt
Imago
Pedro de la Rosa (balra) tesztpilótából versenyzôvé lép elô Juan Pablo Montoya (jobbra) távozása miatt
Alig több mint két nappal azután, hogy Juan Pablo Montoya bejelentette, jövőre a NASCAR-szériában folytatja pályafutását, csapata, a McLaren-Mercedes úgy döntött, elengedi a pilótát. Minden érintett fél nagyon hivatalosan és udvariasan nyilatkozott az ügyben, pedig a háttérben a hírek szerint hatalmas indulatok dúltak.
Ron Dennis csapatfőnök szerint: „Juan Pablo izgalmas pilóta, mérhetetlenül szeretnivaló figura, ezért a csapat sok sikert kíván neki a NASCAR-ban.” Első nyilatkozataiban Montoya ugyanolyan visszafogott volt, mint csapata tagjai, úgy beszélt, ahogy azt már a Formula–1-ben megszokhattuk. De nem tőle. Mert ő mindig nyersen őszinte volt, olykor az interjúkban is úgy káromkodott, mint egy kocsis – de ez volt az ő védjegye, az őszinteség. „Tudom, hogy nagy döntést hoztam, és nehéz lesz rálépnem az új útra, de nagyon izgat a NASCAR, kíváncsi vagyok rá. A Formula–1-ben töltött idő nagyobb részét élveztem, és hálás vagyok a lehetőségért, hogy egy kicsit a családommal lehetek, és többet foglalkozhatom a jövőmmel” – mondta Montoya, aki a következő hónapokat otthon, Miamiban tölti feleségével, aki szeptemberre várja második gyermeküket.
A fenti nyilatkozatokhoz képest a spanyol sajtóban megjelent hírek egészen másról szólnak. A Marca címlapsztorija szerint Ron Dennis iszonyú haragra gerjedt, amikor megtudta, hogy Montoya aláírt a NASCAR-ba. És nem azért, mert nem számított erre, hanem azért, mert a pilóta nem egyeztetett vele a döntése előtt. Pedig Dennis az idény elején nagy reményeket fűzött a kolumbiai versenyzőhöz, igaz, Silverstone után már olyan hangokat lehetett hallani, hogy csak akkor tarthatja meg az állását a McLarennél, ha nem kér fizetést, egyébként megválnak tőle.
Az azonnali elválás ügyében valószínűleg azért nem döntöttek rögtön, mert tisztában voltak vele, hogy ha kirúgják, Montoya kártérítést követelhet, ezért köztes megoldást kerestek. Mondjuk azt, hogy a Montoyát szerződtető Chip Ganassi fizesse ki a fennmaradó pénzt, és versenyeztesse a pilótát az idény hátralévő részében. Ganassinak vannak is ilyen tervei: azt várja a kolumbiaitól, hogy a NASCAR Busch-széria viadalain készüljön a következő idényre. A NASCAR-szériára enélkül is nagy figyelem irányul az utóbbi időben: nemcsak Montoya készül ugyanis oda, hanem az Indycar-sorozat üdvöskéje, a „napjaink leggyorsabb nőjének” tartott Danica Patrick, sőt egyes hírek szerint a korábbi Formula–1-es világbajnok, Jacques Villeneuve is.
S hogy mi lesz a Formula–1-ben? A hét végén biztosan Pedro de la Rosa helyettesíti Montoyát, ahogy tavaly Bahreinben is, amikor a kolumbiai válla teniszezés közben megsérült. Csak egy adalék: De la Rosa akkor a leggyorsabb kört futotta a versenyen. „Hihetetlenül boldoggá tesz, hogy újra vezethetem az MP4-21-est, mert kényelmesen érzem magam az autóban – mondta De la Rosa. – Jobban ismerem, mint bárki más a világon, örülnék, ha értékes pontokat szerezhetnék vele a csapatnak.”
Elképzelhető, hogy De la Rosa nem sokáig élvezheti a versenyzői státust, hiszen nem titok, a McLaren régóta ki akarja próbálni a brit Lewis Hamiltont, aki egyrészt Ron Dennis felfedezettje (a csapatfőnök nyolcéves korában karolta fel), másrészt ő lehet a mezőny első színes bőrű tagja. Szinte kifogyhatatlan tehát a lehetőségek tárháza, de egyvalami biztos: Montoya befejezte. A kolumbiai 94 futamon indult a Formula–1-ben, 7 versenyt nyert meg, és 30 alkalommal állhatott fel a dobogó valamelyik fokára. Az ünnepélyes búcsúztatás ezúttal alighanem elmarad. ---- P ---- A