A Francia körverseny hetedik szakaszát az ukrán Szerhij Honcsar nyerte meg, s ezzel az élre állt. Az etap eseményeinek beszámolója mellett összehasonlítottuk az időfutamon tekert kerékpárt a mezőnyversenyen használttal.
Reuters
Szerhij Honcsar robogott végig a leggyorsabban az 52 kilométeres távon
Reuters
Szerhij Honcsar robogott végig a leggyorsabban az 52 kilométeres távon
Az időfutamon a sikerhez ugyanúgy különleges képesség kell, mint a sprinteknél vagy éppen a hegyeken. A kerékpárosok minden lehetséges technikai segítséget megpróbálnak kihasználni. Az idei Tour-on is résztvevő francia Cofidis csapat egyik kerekese, Geoffroy Lequatre jelenleg hazánkban nyaral, segítségével hasonlítottuk össze az időfutamokon és a mezőnyversenyeken használt kerékpárokat.
„A váz felépítése teljesen más– mondta a francia bringás. – Az időfutam-kerékpárok sokkal aerodinamikusabbak, kicsit már a pályakerékpárokhoz hasonlítanak. A váz merevebb, a versenygép pedig nehezebb. Háromfajta kerék van: a küllős, a tele és a magas felnis. A telekereket kizárólag időfutamon használjuk, de ha nagy erővel és oldalról fúj a szél, a kerék nagyobb felülete miatt nehezebb haladni. Szintén a nagyobb tempó érdekében csak egy kulacsot teszünk fel a biciklikre.”
Az időfutamon használt kerékpárokon könyöktámasz található, a sisak aerodinamikus, csökkenti a légellenállást. Az öltözetnél is nagyon ügyelnek rá, hogy semmit se viseljenek, ami lassítaná őket, ezért nadrág és póló helyett egyrészes ruházatot viselnek, a cipőre pedig kalucsnit húznak.
Újabb esélyes búcsúzott Az amerikai Bobby Julich a szombati egyenkénti indítású időfutam egyik favoritja volt, ám alighogy legördült a rajtemelvényről, egy éles balkanyarban esett, majd a földön csúszva nekiütközött a járdaszegélynek. A baleset a verseny végét jelentette a CSC kerékpárosának, akárcsak 1999-ben, amikor szintén az első időfutamon bukott.
Kilométerkövek 16.5 km: Szerhij Honcsart úgy követte 17 másodperc lemaradással az amerikai Floyd Landis, hogy defekt miatt egy kerékcserét is végrehajtottak a biciklijén. Ezután két német, Andreas Klöden (22 másodpec hátrány) Marcus Fothen (29 mp h.) következett. 36.5 km: Szerhij Honcsar továbbra is ellenállhatatlan volt, ekkor már 42 másodperccel vezetett Floyd Landis előtt. 46.3 km: Floyd Landis már csak három másodperccel volt egy percen belül Honcsarhoz képest. Sebastian Lang a harmadik (1:12 p h.), Gustav Larsson az ötödik (1: 27 p h.) helyen állt, Michael Rogers (1:23 p h.) volt a negyedik. 52 km: Szerhij Honcsar nem esett vissza, jutalma a szakaszgyőzelem és a sárga trikó lett. A T-Mobile kerekese több mint egy percet vert a teljes mezőnyre. Marcus Fothen pedig visszavette a fehér trikót.
93. TOUR DE FRANCE 7. szakasz. Saint-Grégiore–Rennes (52 km, egyéni időfutam): 1. Szerhij Honcsar (ukrán, T-Mobile) 1:01:43 (50.553 km/óra), 2. Landis (amerikai, Phonak) 1:01 perc hátrány, 3. Lang (német, Gerolsteiner) 1:04 p h., …41. Boonen (belga, Quick Step) 3:52 p h. Az összetett állása: 1. (sárga trikóban) Honcsar 30:23:20 (43.094 km/óra), 2. Landis 1:00 p h., 3. Rogers (ausztrál, T-Mobile) 1:08 p h. A gyorsasági pontversenyben: 1. (zöld trikóban) Robbie McEwen (ausztrál, Davitamon-Lotto) 157 pont, 2. Boonen 147, 3. Freire (spanyol, Rabobank) 135. A hegyi pontversenyben: 1. (pöttyös trikóban) Jerome Pineau (francia, Bouygues Telecom) 28 pont, 2. De la Fuente (spanyol, Saunier-Duval) 17, 3. Wegmann (német, Gerolsteiner) 15. A legjobb huszonöt éven aluli versenyző: 1. (fehér trikóban) Marcus Fothen (német, Gerolsteiner) 30:25:10, 2. Lövkvist (svéd, Francaise des Jeux) 1:11 p h., 3. Grivko (ukrán, Milram) 2:08 p h. A csapatversenyben: 1. T-Mobile 91:13:00, 2. Phonak 3:09 p h., 3. Gerolsteiner 3:56 p h. ---- A ---- &