Itthonról hazautazott

RÁC BENEDEK BALÁZSRÁC BENEDEK BALÁZS
Vágólapra másolva!
2006.06.28. 02:02
Címkék
Veni, vidi, vici – jöttem, láttam, győztem. Akár ezt is mondhatta volna Bodrogi László, a Crédit Agricole kerékpárosa, ugyanis két év után egy hétre jött ismét Magyarországra, hogy aztán itthon és Pozsonyba átruccanva négy nap alatt megszerezze az időfutam és az országúti verseny bajnoki aranyérmét. A győzelemnek azonban nem örülhet a vb-harmadik helyezett bringás, ugyanis a hétfői csapathirdetéskor kiderült, nem tagja a Crédit Francia körversenyre nevezett keretének.
Tervei szerint pályafutása befejeztével is Franciaországban marad
Tervei szerint pályafutása befejeztével is Franciaországban marad
Laufer Péter
Tervei szerint pályafutása befejeztével is Franciaországban marad
Tervei szerint pályafutása befejeztével is Franciaországban marad
Tervei szerint pályafutása befejeztével is Franciaországban marad
Laufer Péter
Tervei szerint pályafutása befejeztével is Franciaországban marad

Jól jellemzi, milyen nagyra tartják a régióban Bodrogi Lászlót, amikor múlt csütörtökön megérkezett a szlovák–magyar–cseh közös időfutam-bajnokság helyszínére (Pozsonyba ruccant át a magyar mezőny), szinte senkit sem foglalkoztatott különösebben az éppen zajló U23-as verseny, mindenki a magyar kerékpárosra volt kíváncsi. Ugyanez volt a helyzet vasárnap Orfűn, az országúti viadalon is, jó néhányan léptek oda hozzá aláírást kérni.

Bodrogi magyarországi látogatása nemcsak azért különleges, mert napjaink egyik kiváló időfutammenőjéről van szó, hanem mert – bár magyar színekben versenyez – itthon csak elvétve találkozhatunk vele. Magyarországon nincs olyan szintű viadal, amelyen egy Pro-tour-csapat – ilyen a Crédit Agricole is – részt venne, Bodrogi László pedig, ha nem muszáj, nem jön szülőhazájába. Tavaly a nemzeti bajnokságot is kihagyta.

BODROGI LÁSZLÓ

Született: 1976. december 11., Budapest
Csapata: Crédit Agricole
Magassága/testsúlya: 186 cm/77 kg
Profi karrierje: 2000 óta
Legjobb eredményei: vb-3. (2000 – időfutam), vb-5. (2001 – időfutam), 3. a Tour de France 19. szakaszán (2002), 5. a Tour de France 1. szakaszán (2005), 5. a Tour de France 19. szakaszán (2003), 9x magyar időfutambajnok (1996, 1997, 1998, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2006), 3x országúti bajnok (1996, 2000, 2006) Győzelmek. Összetettben: Luxemburgi körverseny (2005), Tour Riviera Ligure Ponente (2001), Tour d'Alentejo (2001). Egynapos versenyen: Eddie Merckx Grand Prix (2002). Szakaszgyőzelmek: a Párizs–Nizza prológján (2002), a Trois jours de la Panne 3. szakaszán (2004), a Dán Körverseny 4. szakaszán (2002), a Tour de Suéde 4. szakaszán (2001), a Tour Riviera Ligure Ponente 3. szakaszán (2001), a Tour d'Alentejo 5. szakaszán (2001), Tour de l'Avenir 3., 7. (2001) és 2. szakaszán (2000), az Argentin körverseny prológján (2000), a Szlovén körverseny prológján (2000), a Tour de Normandie 5. szakaszán (2000); 62. a Tour de France-on (2002), 108., (2003), 119., (2005)
„Az idén is csak a csapatom kérésére indultam, és ha jövőre nem szeretnék, nem is veszek részt a bajnokságon – mondta az orfűi verseny befutója után Bodrogi . – Örülök, hogy újra kétszeres bajnok lettem, bár ennek a pályafutásom szempontjából nincs különösebb jelentősége. A versenyrendezés továbbra sem tökéletes, az autósok viselkedése pedig egyszerűen érthetetlen számomra.”

A szóbeszéd szerint egy korábbi bajnokságon Bodroginak néhány traktorral is meg kellett küzdenie, ez az eset nála már a feledés homályába merült. A Crédit kerekese persze nem csak szakmai okok miatt él távol Magyarországtól, francia a felesége, a gyermeke is, Svájchoz közel, egy csendes kisvárosban élnek.
„Terveim szerint pályafutásom után is kint fogok maradni – tekintett egy kicsit előre. – Franciaországban magasbb az életszínvonal, jobban ismerem az országot, itthon egyszerűen nem találom a helyemet. Többször felvetődött már, hogy felveszem a francia állampolgárságot, nem elképzelhetetlen, hogy egyszer megteszem.”

Talán megérthető Bodrogi László álláspontja, a magyar kerékpársportnak azonban bizonyára jót tenne, ha többször versenyezne itthon, hiszen ő lehet a példakép a fiatal bringások számára, akiknek nagy élmény, ha élőben láthatják a kedvencüket. Ha mégis itthon áll rajthoz Bodrogi, kérdés, mekkora problémát jelent számára egy magyar verseny, ahol például vasárnap 37.7 kilométer/óra volt az átlagsebesség, miközben a nagy versenyeken legtöbbször 40 kilométer/óra körül, vagy felette van.

„A távolság ugyanakkora, egy kétszáz kilométeres verseny igen megterhelő tud lenni, de ez attól is függ, hogyan megy végig az ember a távon. Ha folyamatosan akciózik, benne van a szökésekben, akkor a végére elfogyhat az erő.”

A folyamatos akciózásra pedig Bodrogi rákényszerül, hiszen ő egyedül vág neki a viadalnak, míg a hazai versenyzők csapatban, ami ugyebár azt vonja maga után, hogy neki nincsenek vízhordói, akik diktálnák a tempót, vagy segítenék őt a szökevények utolérésében. Így minden elmenésre reagálnia kell, hisz nem lehet tudni, melyik ér célba közülük.

„Az idén ezzel szerencsére nem volt gond, hiszen a hétkörös versenyen már a második forduló után elléptünk a többiektől, ráadásul amióta profi vagyok, csapat nélkül veszek részt az országos bajnokságon, tehát már megszoktam, hogy egyedül kell versenyeznem. Tudom, a mezőny mindig arra készül, hogy legyőzzön engem, de hiába a csapat, ez Orfűn nem sikerült” – mondta elégedetten Bodrogi.

Kevésbé lehetett azonban elégedett, a Crédit Agricole vezetőinek döntésével, hiszen hiába növelte kettővel bajnoki címei számát, hiába nyújtott kiváló teljesítményt az időfutamon, nem indulhat a Tour de France-on. Bodrogi természetesen csalódott, hiszen a három időfutamon szeretett volna eredményesen szerepelni. Így a szakaszgyőzelem továbbra is várat magára.

„Pedig ez az egyik cél, amelyet még szeretnék elérni pályafutásom hátralevő részében, a másik álom a világbajnoki cím megszerzése – mondta Bodrogi, akinek így az idén a legnagyobb feladata a cseh Ondrej Sosenka egyórás világcsúcsának (49.7 km) megdöntése lehet. – Tavaly jött az ötlet, hogy megpróbálkozom a rekorddöntéssel, ebben a csapat is támogat. Az időfutam-bajnokságon elért negyvenkilenc kilométer per óra körüli átlag jó kiindulópont, de ott azért egészen más lesz a pálya. Bízom a sikerben.”

Ha Bodrogi lesz is a rekorder, többen úgy gondolják, hogy 2000 óta tartó profi karrierjében az utóbbi időben mintha visszaesés lenne, elég ha csak arra gondolunk, hogy a világbajnoki harmadik és ötödik helye 2000-ből és 2001-ből származik.

„Biztos lehetne több jó eredményem, de nem vagyok elégedetlen” – zárta le a beszélgetést, majd elindult a dobogó legfelső foka felé, ahol átvette az aranyérmét, felhúzta a bajnoki pólót, majd hétfőn visszatért Franciaországba.
Lehet, megint több évig nem látjuk itthon.

Hiába tekert

Mint arról már beszámoltunk, a Crédit Agricole vezetősége hétfőn úgy határozott, Bodrogi László nem indul a Francia körversenyen. Részvétele a június 10–18. között megrendezett Svájci körverseny negyedik szakasza után vált kétségessé, hiszen a viadalt már a nagy hegyek előtt, a negyedik szakaszon feladta, ezért kérték a Crédit Agricole vezetői, hogy induljon el a magyar bajnokságon. Hiába azonban a két arany – ráadásul az időfutamot kiváló teljesítménnyel nyerte meg –, Bodrogi végül nem a Touron, hanem az Osztrák körversenyen áll rajthoz (július 3–8.).

„Benne volt a levegőben ez a döntés, hiszen a csapatvezetők megijedtek a gyengébb svájci formám miatt. Néhány szót beszéltünk, de nem indokolták különösebben, miért határoztak így. Csalódott vagyok, hiszen a három időfutamon szerettem volna jól szerepelni” – mondta Bodrogi.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik