Az ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettős idei harmadik futamgyőzelmét aratta a hét végi szombathelyi viadalon – a végére mindössze két másodperc maradt az előnye Benik Balázzsal szemben –, és így már 13 ponttal vezet az összetettben.
Mirkó István
Ifjabb Tóth János nem csak száguld, idônként repül az újabb bajnoki cím felé
Mirkó István
Ifjabb Tóth János nem csak száguld, idônként repül az újabb bajnoki cím felé
Ilyesmi tán még sohasem esett meg ifjabb Tóth Jánossal, pedig már majd’ két évtizede koptatja a hazai ralipályákat. No nem a futamgyőzelemre gondolunk, hiszen abból több tucatnyi sorakozik a neve mellett, hanem arra, hogy úgy legyen első egy versenyen, hogy mindössze egy gyorsasági szakaszt nyerjen – azt is holtversenyben.
Mérges is volt magára a hétszeres abszolút bajnok, pedig az égvilágon semmi oka sem volt rá, hiszen elérte legfőbb célját: megnyerte a szombathelyi murvás viadalt, és tovább növelte előnyét az összetett pontversenyben.
„Tavaly nem versenyeztem ezeken a gyorsasági szakaszokon, de ha őszinte akarok lenni magamhoz, a lőteret előtte sem szerettem különösebben – mondta ifjabb Tóth. – Furcsa, hogy végül pont ezen a szakaszon dőlt el a győzelem sorsa. Bevallom, az utolsó szakasz előtt azt hittem, nem fogunk nyerni, végül azonban mégiscsak sikerült.”
Benik Balázs sem volt túl lelkes, de őt nem az zavarta, hogy szintén csak egy szakaszt tudott nyerni (éppen ugyanazt, amit ifjabb Tóth – holtversenyben), hanem az, hogy nem az övé lett a végső siker. Pedig Benik mindent egy lapra tett fel, rajta semmi sem múlt: mégis maradt két másodperc a végén. Ha figyelembe vesszük, hogy mindez 131.4 versenykilométer után történt, azt mondhatnánk semmi. Benik számára azonban nem semmi, sőt, jóformán minden, hiszen ha az a két másodperc nem lenne, akkor most nem 13, hanem csak három pont lenne a hátránya az összetettben… Márpedig a bajnokságnak ebben a szakaszában erre is gondolni kell, hiszen mindössze három viadal van hátra.
És akkor beszéljünk egy kicsit azokról, akik a legtöbb gyorsaságit nyerték meg az év eddigi legizgalmasabb csatájának titulált szombathelyi viadalon! A világbajnokságon is vitézkedő Jan Kopecky hat, Turi Tamás pedig öt részsikerrel büszkélkedhet, de mi ez, ha nem sovány vigasz a végső helyezéseket tekintve.
Kopecky nyerhetett volna, ha a szombati gyorsasági szakaszon nem csúszik túl az egyik kanyarban, nem találja szembe magát egy fallal és nem fullad le az autója. Turi pedig akkor lehetett volna győztes, ha pénteken nem veszít majdnem egy percet defekt miatt, és szombaton nem késik két percet a szervizből kifelé menet (a hidraulika-szivattyúval voltak gondok), és nem kap ezért húsz másodperc büntetést.
De Kopecky előtt ott volt a fal, Turi előtt pedig a technikai gondok, úgyhogy előbbinek be kellett érnie a harmadik hellyel, utóbbinak pedig az ötödikkel, mert a büntetés miatt még Spitzmüller Csaba is bejött elé.
A piros Corolla WRC pilótája elmondta: az utolsó szakaszokon ing-gatya leszakadt róla, annyira igyekezett megtartani a néhány másodperces előnyét (az ő „öregecske” autójával még ez is csodaszámba ment), s végül a nagy fáradtságnak meglett az eredménye: abszolút negyedik hely, a magyar értékelésben pedig harmadik.
A gigászok csatájában tehát Spitzmüller a háttérben, szorgalmasan gyűjtögeti a pontokat, nem véletlen, hogy az összetettben megerősítette harmadik helyét.
Folytatás négy hét múlva, Veszprémben – ugyancsak murvás pályákon.
OTP GARANCIA-RALI, AZ OB 4. FUTAMA, SZOMBATHELY Abszolút végeredmény: 1. ifjabb Tóth János, Bahor Bea (JRT, Peugeot 307 WRC) 1:02:33.7, 2. Benik, Varga I. (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 2.0 másodperc hátrány, 3. Kopecky, Schovánek (cseh, Skoda Fabia WRC) 5.4 mp h., 4. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Ford Focus WRC) 1:04.6 perc h.
Az ob állása 4 verseny után: 1. ifjabb Tóth János, Bahor Bea 75 pont, 2. Benik, Varga 62, 3. Spitzmüller, Kazár 39
Következik (július 20-22.): Veszprém-rali, az ob 5. futama
Kategóriák, különcsaták
A8. Turán Frigyes kategóriája küzdelmét fölényesen, gondmentes autózással nyerte meg. Mögötte a második helyért Botka Dávid és ifjabb Angyalfi Károly vívott hatalmas csatát – a végén előbbi egy tizedmásodperccel (!) végzett előrébb.
N-csoport. Hajszálnyi különbség maradt az N-csoport első két helyezettje között is. Matics Mihály az első napon ugyan az összes szakaszt megnyerte, a másodikon azonban pumpálgatnia kellett a féket minden egyes lassításnál, úgyhogy a végére 2 tizedmásodpercet (!) tudott megőrizni előnyéből Botka Krisztiánnal szemben.
Szuper1600. Görögországban megköpködik, nálunk megrugdossák azt, akinek szerencsét kívánnak. És a Kakuszi Zsolt, Kakuszi Csaba testvérpárnak úgy tűnik, beválik a rugdosódós szerencsekívánás, hiszen sorozatban második murvás versenyét nyerte.