A Dörmögő Dömötörben volt régen egy játék gyerekeknek: két képet raktak egymás mellé, és meg kellett találni azt az öt pontot, amelyben a kettő eltér egymástól. Tóth Imre szerint így érezhette magát Turi Tamás, amikor a reggeli teszten megpróbálta összehasonlítani a saját Skoda Fabia WRC-jét azzal, amellyel a hazánkban vendégszereplő Jan Kopecky a világbajnokságon szerepel.
Szombathelyi győztesek
2001 ifj. Tóth János, Tóth Imre (Symphonia Rally Team, Peugeot 206 WRC)
2002 ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba! Rally Team, Peugeot 206 WRC)
2003 Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC)
2004 Aschenbrenner György, Percze Nándor (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6)
2005 Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC)
Szombathelyi győztesek
2001 ifj. Tóth János, Tóth Imre (Symphonia Rally Team, Peugeot 206 WRC)
2002 ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba! Rally Team, Peugeot 206 WRC)
2003 Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC)
2004 Aschenbrenner György, Percze Nándor (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6)
2005 Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC)
Csak éppen esetünkben nem öt ponton volt eltérés, hanem legalább 4800 különbséget lehetett volna felsorolni. Mintha nem is egy márka lenne – s persze nem Turi javára billent a mérleg nyelve. A magyar pilóta (aki eddig háromból három nullás versenyt produkált technikai gondok miatt, s összesen 80 versenykilométert tett meg az idén) valószínűleg egy másodperc alatt belement volna a cserébe, de természetesen ez fel sem vetődött.
A tavalyelőtti magyar bajnoknak arra is lett volna esélye, hogy beüljön a cseh Skoda Team vb-pilótája mellé a csütörtök reggeli teszten, de esze ágában sem volt: „Semmi pénzért! Még magam mellé sem ülnék be, nemhogy egy másik versenyző mellé…”
Ugyanezen az állásponton volt Kopecky is: „Sohasem szoktam a jobb oldalon ülni, mert félek. Talán közúton az édesapám mellé beülnék, de ez a legtöbb.”
Közös autókázás tehát nem volt, egymás elleni viszont lesz, és nem is kell rá sokat várni, éppen csak péntek reggelig, amikor az őrségi gyorsasági szakaszokon elkezdődik a késhegyre menő küzdelem.
Az ob állása 3 futam után
Abszolút sorrend: 1. ifjabb Tóth János, Bahor Bea (Janika Rally Team, Peugeot 307 WRC) 55 pont, 2. Benik, Varga (OMV Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 47, 3. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Peugeot 206 WRC/Ford Focus WRC) 27
S bár a csütörtök esti, újebergényi kastélybeli, össznépi kerti sütésen remek volt a hangulat, nem titok, hogy mindenki a vb-menőre feni a fogát. A cseh pilóta ennek ellenére eléggé visszafogott, őszintén csodálkozott azon, hogy a hazai pilóták tartanak tőle, mert szerinte hatalmas hátrányban van amiatt, hogy a magyarok ismerik a pályákat, ő pedig csak alig.
A szerénység ezen fokát azért mindenki kétkedve fogadta…
A magyar versenyzőknek persze természetesen a hazai pontverseny a legfontosabb. Szombat estére túl leszünk a bajnokság több mint felén, így ez a viadal döntő jelentőségű lehet akár a végső győzelem szempontjából is.