Damon Hillt, 1996 világbajnokát a BRDC, egyben a Brit Nagydíj főnökévé választották. Az esemény kapcsán végigfutunk a többi, már visszavonult világbajnok névsorán, ki mivel tölti napjait.
Damon Hill a Brit Autóversenyzők Klubjának elnöke lett, ezzel a silverstone-i Brit Nagydíj is az irányítása alá tartozik. 1996 világbajnoka, aki korábban újságíróként is dolgozott, sikeresen működteti Angliában BMW- és Audi-kereskedéseit, továbbá a P1 International néven futó luxusautó-bérlő vállalkozását.Összeállításunkban a jelenleg is aktív világbajnokok, azaz Michael Schumacher, Jacques Villeneuve és Fernando Alonso kivételével az összes egykori vb-elsőt végigveszszük, mivel foglalkoztak, foglalkoznak visszavonulásuk óta.Mario Andretti (1978)
Amerikában sokáig versenyzett, nagyon nehezen szakadt el a pályáktól. Rengeteg üzletben érdekelt, játékprogramokban, könyvekben, autókban, és üzemanyagtöltő-állomásokban is utazik.
Jack Brabham (1959, 1960, 1966)
Még nyolcvanévesen is szerepel bemutató versenyeken, egyébként fiai karrierjét egyengette. Saját F1-es csapata évtizedekig működött.
Emerson Fittipaldi (1972, 1974)
1996-os óriási balesete után viszszavonult, majd miután egy repülőgép-szerencsétlenséget is túlélt, inkább a narancstermesztés mellett döntött. Olykor elindul bemutató versenyeken, a brazil A1 GP-istállót vezeti.
Mika Häkkinen (1998, 1999)
Visszavonulása után főállású családapa lett, de nem tudott sokáig távol maradni az autóversenyzéstől. Mercedeses kapcsolatainak köszönhetően hamar szerződést kapott a német túraautó-bajnokságban.
Phil Hill (1961)
Mozgalmas nyugdíjas életet él 79 évesen. Hobbiból felújíttat veterán autókat és régi hangszereket, emellett kommentátorkodik, bemutató versenyseken szerepel, és fia, Derek Hill autós pályafutását egyengeti.
Alan Jones (1980)
Kétszer is (1983, 1986) visszatért az F1-be, de miután a második próbálkozása sem volt sikeres, végleg visszavonult. A túraautózásban is kipróbálta magát, majd tévékommentátor lett. A nemzetközi színtérre az A1 ausztrál csapatának élén tért vissza, majd tavaly megpróbálkozott a Grand Prix Mastersszel is, de nem volt elég fitt az autóversenyzéshez.
Niki Lauda (1975, 1977, 1984)
A nyolcvanas évek elején megalapította a Lauda Air légitársaságot. A Ferrari tanácsadójaként is dolgozott. A kilencvenes évek végén a légitársaság vezérkara kifúrta vezetői székéből, ezután a Jaguar csapatfőnöke lett. Miután elmaradtak a sikerek az istállóval, viszszatért korábbi szerepéhez, és Niki néven alapított légitársaságot.
Nigel Mansell (1992)
Az Egyesült Államokban is sikeres pályafutást zárt, majd visszatért Európába, de az F1-ben már csak egy futamgyőzelemre futotta. 1998-ban a brit túraautó-bajnokságban is szerencsét próbált, majd tavaly a Grand Prix Masters vezéralakja lett. Működtet egy versenymúzeumot az Exeter melletti Woodburyben, és elnöki tisztséget tölt be egy utcai autóvezetést fejlesztő alapítványnál.
Nelson Piquet (1981, 1983, 1987)
Nehezen szakadt el a versenyzéstől, az 1992-es Indy 500-on történt súlyos balesete után is visszatért. 2000 óta fia, Nelsinho pályafutását igazgatja, saját csapatot alapított, és már az F1 küszöbére segítette őt. Miután az idén januárban fiával, Helio Castro-Nevesszel és Christophe Bouchut-val megnyerte a brazil ezermérföldest, kijelentette, többé nem fog versenyezni.
Alain Prost (1985, 1986, 1989, 1993)
A Ligier felvásárlása után saját nevén futtatta az F1-es csapatot, amely 2002 elején csődbe ment. Sportautó-versenyeken elindul, és különböző versenyistállókat segít tanácsaival. A télen a jeges pályás Andros Trophy sztárja volt, és újabban fia, Nicolas versenyzői pályafutását egyengeti.
Keke Rosberg (1982)
A Peugeot sportautó-programjának kulcsfigurája lett, majd a német túraautó-bajnokságban is kipróbálta magát, mielőtt saját csapatot alapított. Később fiatal finnek menedzsere lett, J. J. Lehtót és Mika Häkkinent az F1-ig segítette, és ugyanezt tette fiával, az F1 idei sztárújoncával, Nicóval is.
Jody Scheckter (1979)
Visszavonulása után lőfegyverszimulátorokat épített a hadsereg számára, és amikor beindult, eladta, hogy a pénzből fiai, Toby és Thomas karrierjét segítse. Az A1 GP dél-afrikai csapatánál is fontos szerepet tölt be, emellett szívesen kertészkedik.
Jackie Stewart (1969, 1971, 1973)
A Ford nagykövete és tanácsadója lett, tv-kommentátorként dolgozott az Egyesült Államokban és Ausztráliában, 1997-ben pedig fiával, Paullal megalapította a Stewart F1-es csapatát. Mielőtt 2000-ben Jaguarrá vált, csapatvezetőként irányította az istállót. Autóversenyző-karrierje előtt sportlövő volt, emiatt a világ sportlövőinek nagykövete lett, lovaggá ütötték, s Robbie Williams neki írta a Supreme című dalát. A BRDC elnöke volt Damon Hill kinevezése előtt.
John Surtees (1964)
Csapatvezetőként sokáig az autó- és motorsport környékén maradt, mostanában veterán járművekkel foglalkozik. Az A1 GP brit csapatának központi alakja. ---- A ---- &