Sivatagi váltócsere

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2006.04.16. 02:00
Címkék
Újabb dűnés szakasszal folytatódott a Tunézia-rali. Ez eléggé megkavarta a sorokat az élmezőnyben, nagyobb baj azonban, hogy Palik Lászlónak és Darázsi Gábornak sem volt túl szerencsés napja: váltót kellett cserélnie.
Palik Lászlóéknak hajtaniuk kellett, hogy folytathassák a harcot
Palik Lászlóéknak hajtaniuk kellett, hogy folytathassák a harcot
Palik Lászlóéknak hajtaniuk kellett, hogy folytathassák a harcot
Palik Lászlóéknak hajtaniuk kellett, hogy folytathassák a harcot
Palik Lászlóéknak hajtaniuk kellett, hogy folytathassák a harcot
Palik Lászlóéknak hajtaniuk kellett, hogy folytathassák a harcot

A technika ördögével mindig számolni kell. Jól tudja ezt Palik László és Darázsi Gábor, már csak azért is, mert a várva várt Dakar-ralit motorhiba miatt még Európában fel kellett adnia. A pilóta nem könnyen tette túl magát a történteken, de hát aki az autósportot választja szerelméül, annak bele kell törődnie, hogy nem mindig rajta múlik a siker.

Nos, Paliknak a Tunézia-rali szombati napján sem volt szerencséje: az eddig hiba nélkül száguldó Nissan Pick-Up váltója ugyanis két és fél kilométerre a szelektív szakasz rajtjától ,,szétesett”. Nem volt mit tenni, muszáj volt kicserélni a hibás alkatrészt, és ez bizony még a szervizparkban sem egyszerű művelet, nemhogy a dűnék között. „Ömlött az olaj a váltóból, azt hittem, itt a vége – vallotta be Palik. – Aztán jöttek a fiúk, és emberfeletti tempóban egy óra tíz perc alatt váltót cseréltek. Szinte lehetetlennek tűnt, hogy idejében elérjük a két csekpontot, pedig erre lett volna szükség ahhoz, hogy folytathassuk a küzdelmet. Gabi szenzációsan navigált, és végül sikerült. Ez a tereprali szépsége, hogy amikor vége, akkor sincs vége.”

Az összetettben továbbra is a kétszeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansel áll az élen, ám főbb riválisai kezdik megközelíteni. A motorosoknál David Casteu átvette a vezetést Esteve Pujoltól.

Tunézia-rali, a Vk 1. futama6. nap, El Borma-Ksar Ghilane (össztáv: 346 km, ebből szelektív szakasz: 298 km).
Autósok:
1. Jean-Louis Schlesser, Francois Borsotto (francia, Schlesser-Ford) 2:31:08, 2. De Villiers, von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Volkswagen Touareg) 6:48 perc hátrány, 3. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero) 6:57 p h., ...39. Palik, Darázsi (magyar, Nissan Pick-Up) 10:43:08 p h. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 3:04:39, 2. Casteu (francia, KTM) 1:54 p h., 3. Esteve Pujol (spanyol, KTM) 3:53 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret 13:22:47, 2. De Villiers, von Zitzewitz 6:43 p h., 3. Schlesser, Borsotto 7:19 p h., ...28. Palik, Darázsi 13:38:36 p. h. Motorosok: 1. David Casteu 16:15:56, 2. Esteve Pujol 1:01 p h., 3. Ullevalseter 7:45 p h.
Legfrissebb hírek

Menesztették Újpestről Bartosz Grzelakot – hivatalos

Labdarúgó NB I
9 perce

Serie A: a Parma Balogh Botond nélkül kapott ki a Comótól

Olasz labdarúgás
9 perce

NB III: a DVTK II legyőzte a Sényőt

Labdarúgó NB II
19 perce

„Ha versenyló lenne, egy vagyont érne!" – Horner Verstappen gyermekéről

F1
31 perce

Az Atético Madrid nem bírt az Alavésszel

Spanyol labdarúgás
48 perce

Formula–E: Rowland sikerével zárult az első monacói verseny

Egyéb egyéni
59 perce

Puskás–Suzuki-kupa: a Real Madrid három góllal győzött a Slavia ellen

Minden más foci
1 órája

Juhász Dorkáék nyerték az olasz kosárdöntő nyitányát

Kosárlabda
1 órája
Ezek is érdekelhetik